lördag 6 februari 2010

”Here comes the Melodifestival Meltdown/Run for your lives/Can’t stop the Melodifestival Meltdown/No-one survives”


Uppochnervända världen. Cornelia går på krogen.
Jag kollar på Melodifestivlen. Vilka är vi?

Anna: Hur kan Måns Zelmerlöw förstå reglerna, men inte du?
Jag: Jag vet inte. Skjut mig.

Om Salem Al Fakir.
Jonas: Han ligger med dockor. Eller kanske med sin dementa farmor. Salem bjuder på kakor och farmor bara ”eeeeeehhhh”.
Anna: Han ser obehaglig ut. Han är dockmannen.
Jonas: Bra scenshow att se obehaglig ut. Det går genom tv:n.
Anna: Han vill bara vara som Elton John möter ”Sagan om ringen”. Hobton John.


Krille, Jonas, Anna.

I övrigt: Borde inte Dolph ha repat sina repliker? Och nu spelar han trummor. Roligt.

3 kommentarer:

Lars Jacobsson sa...

Schysst Nazi/Ilsa/Bikermamma-stuk där Anna, me like! Får väl erkänna att jag också såg valda delar av spektaklet och i vanlig ordning fattade jag absolut ingenting av denna form av "underhållning".

. sa...

Jag är Lars största fan.

Lars-Göran Wadén sa...

Exklusivt smygfotograferade melodifestivalbilder
http://www.livetrullarvidare.blogg.se