torsdag 25 februari 2010

”We’re gonna have a Iphone party alright/Tonight/ We’ve got nothing better to do/Than use our Iphones and have a couple of brews”


Fingers on Facebook: G’day mate, another round?
Johan on Facebook: Cheerio!

När jag jobbar kväll är det svårt med afterwork. Tack och lov finns det då tatuerare, som jobbar lite när de känner för det och inte behöver kliva upp i ottan. Jag går av mitt skift 22.30, 22.45 är jag på Carmen och påbörjar afterwork. Sällskap hittat, salongsberusning säkrad. Fantastiskt.

Vi pratar om hardcore, Iphones, livet och att jag tappat det infernaliska hatets låga sedan jag blev far. Johan säger att det är en smula beklagligt för I Just Can’t Hate Enough-följarna, men fullt förståeligt då jag inte är en ”maskin”. So be it. På grund av den gränslösa kärlekshajpen till min dotter har jag utökat programförklaringen i sidhuvudet – se ovan.

Detta är en blogg om ett mörker och en bebis.

Jag: So, that Friday when you were at the punk gig on a boat?
Fingers: Yeah?
Jag: That night I got off work at 3 in the morning. I was covering the closing party of a scandalous reality soap. I was stuck in a really small club at Stureplan (Johan gör en runkgest med handen) together with hundreds of totally wasted I-just-turned-18-let’s-fucking-party-kids. The place was packed. The disco music was roaring non-stop. And I was dead fucking sober. It was quite the strain on my mental status.
Johan: I was gonna say that it sounds like a total shit job… But then I realized I put needles through old men’s cocks for a living. So I won’t.
Fingers: Hello from the gutter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

social networking....

inte så social nuföriden ;)

Jenny sa...

Vad fint att du äntligen fått till den där Iphone-appen som fixar högkvalitetsfoton. Respekt.

Herral de Santina sa...

Er sarkasm vet inga gränser.

Julia sa...

Å, jag typ känner Johan! Lite! Fast inte jätte. Men lite.

(Hängde en gång i tiden med Pastorn, så har tatuerat mig och drällt en del på Swahili Bobs.)

Anonym sa...

höhö. tv party. världens hårdaste platta.