fredag 19 februari 2010

Hellre en vårta i slasken än en tårta på tasken

Christoffer: Åh, jag mår sä jävla dåligt. Sjukt ovärt att bli just sjuk på sin lediga dag.
Cornelia: Fan vad trist, du har nog fått samma som Olivia.
Christoffer: Ja, eller så är det grillchipsen från gårdagens Pressbyrå-skam som knäckte mig. Eller så är det alla vardagstårtorna på redaktionen som slutligen lagt min laktosintolerans i aska.
Cornelia: Alltså, du kan ju låta bli att äta. Säg att du är allergiker.
Christoffer: Men det är ju så gott! Tårtor på parad, fittor på parad! Kan inte motstå.
Cornelia: Usch, säg inte så där. Låter som du har en affär på kontoret.
Christoffer: Det har jag – med tårtorna! Jag gillar mest att säga ”fittor på parad”. Fittor på parad!
Cornelia: Låter så jävla nasty, sluta säg det.
Christoffer: Du tar bara saker ur sitt kontext och tycker det är värt rubriker. Vad, jobbar du på Expressen? Fittor på parad!
Cornelia: Nej, det låter äckligt i sitt kontext. Sluta!
Christoffer: Fittor på parad!
Cornelia: Har du feber lilla gubben?
Christoffer: Kaaanske

För övrigt anser jag att Pressbyrån ska förstöras.

6 kommentarer:

R sa...

Jag bor bredvid SÖS och kan intyga att Pressbyrån är ondska. I morse gick jag ner för att panikköpa bryggkaffe, hålögd och skakig av koffeinabstinens, och vad har de? GEVALIA. Say no more. Horor. Hoppas lillan hämtar sig snart!

Jonsson sa...

Vasken inte slasken, eller?

Anonym sa...

fittor på parad hjälper bara torskar.

"Jag tror på ingenting, om himlen finns är jag bönlös
Allt är lönlöst, regnar det fitta är jag könlös" - PST/Q

Cimon sa...

Jag har varit på sös en gång i hela mitt liv, det var i september 2009. Hade precis cyklat 12 mil tävling och var på väg hem när framhjulet hoppade ut och mitt ansikte åt asfalt. Tydligen hände det precis runt hörnet från sjukhuset, jag fick åka ambulans ändå. Minns inget av händelsen, minns inget av sjukhuset och tur är väl det. Nu är jag precis hemkomen från att ha sett ett på många sätt sprudlande St. Vitus spela på loppen. Winos marijuana-blands tatueringar gjorde sig extra bra där, han stagedivade. Spelningen var närmare två timmar lång men kändes som två minuter. Mot slutet droppade jag av svett, mina jeans var genomvåta och jag lycklig in till själen.

Herral de Santina sa...

Jonsson: Tomato, tomatö etc.

Cimon: Sjukt avis.

Reb: Stackare om SÖS-Pressbyrån är ditt närmaste minilivs.

Anonym: Jag kan inte relatera till ett ord av det där.

Julia sa...

SÅ MYCKET TÅRTA.