fredag 5 februari 2010

Shadow from schlager: At Björkman’s door

Topp 2 mest oväntade sakerna att ligga på vårt köksbord:




1. Sacrilege ”Behind the realms of madness”. Efter att ha blivit blåst av Noise and Distortion (läs true story här) trodde jag att det var kört. Icke. Den som söker skola finna. Hail Havoc. Oh, vilket njutbart album! Bäst hittills idag är att Olivia nös tre gånger på raken, helt perfekt i takt till gitarrbreaket i ”A violation of something sacred”.

2. Schlagerlitteratur. Krille ska skaffa koll. Stenkoll. I år deltar ett band som kallar sig Noll Disciplin. De ser ut så här:



Punxen fick svara på ett punkigt quiz. Det gick sådär alltså. Bara 5 rätt av 12. Hur många får du? Jag gillar tvåan bäst – frågan såväl som det felaktiga svaret.



Vilken fråga gillar du bäst, schlagerfucknuts?

7 kommentarer:

Sulla sa...

Svaret på fråga 1 var bäst, tycker jag.

Lukin sa...

Jag gillar nog mest att svårighetsgraden är färgbestämd och erkänner även att jag inte hade koll på Pistols-frågan, så där stämde banne mig färgen för "Jättesvårt!".

k sa...

härligt att dessa ungdomar fullständigt skiter i rockhistorien..

& coolt att Abhinanda har en hippie/backpacker på gitarr

normer är till för att brytas!

Anonym sa...

De kanske bara borde säga

"jag vet inte men jag har tatueringar och en mohawk...det räcker"

och sen spotta på golvet och sparka omkull en soptunnan.

Lenny sa...

Jag gillar åttan.

"Vad heter den kända brittiska modedesignern... "
Svar: "Jag tror att det är en engelsman, men jag kommer inte ihåg namnet".


Även om jag just insåg att de lika gärna kunde ha gissat på en skotte, walesare eller nordirländare. Men jag hoppas att ni catchar min drift.

Och "punkiga quizen" låter bara fel fel fel.

R sa...

Mina ögon! Mina ögon!

Jenny sa...

Det rycker i ögonvrån och jag får gaffa fast fingrarna i arslet för att inte slå sönder skärmen.

Fråga sex: "gittaristen"...
Vilken skräll.