fredag 12 februari 2010

1.40 minuter industrimetalporr


Gåshud.

8 kommentarer:

Anonym sa...

äppleholk! nu har jag sett allt.

Herral de Santina sa...

Det körde ju Doughnuts med redan på mitten av 90-talet när de turnerade med Kickback.

Famn sa...

En hardcorekonnesör/kredd-fråga

Vad heter Jonas Lyxzens band i Chongqing? Vi undrar på helgon.net

Och visst hade du haft på dig en punktröja på bilden om du vetat att du skulle få göra hårdrockskanon?

Anonym sa...

Det där ÄR en bra film, det kan man med lätthet säga innan man sett den...

Herral de Santina sa...

FAMN: Criminal Minds på engelska, det kinesiska kan jag inte. Finns Helgon fortfarande?

…hårdrockskanon? Jag förstår inte frågan.

Anonym sa...

Tack. Helgons status är det nya Skunk, folk stannar kvar och diskuterar samma saker till döds. I varje fall är det inte flera tusen nya medlemmar om dan som det var förr.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturell_kanon

En till då: Jag lyssnade nu i veckan på cd-versionen av "....Killed by the Kids", på spotify. Jag har vinylen och jag har hört flera gånger att den är omastrad och att det är cd'n som gäller. Men det låter ju likadant. Är detta hittepå?

petter sa...

fanzui xiangfa är namnet på bandet.
http://www.myspace.com/fanzuixiangfa

Herral de Santina sa...

Kanon - boooom och död.
Kanon - utvald elitkonst.
Jobbigt med två ord som är likadana men betyder helt olika. Oh well. Jag skulle nog ha valt att ha på mig en Ramones-tröja från Carlings om jag skulle snacka hårdrockskanon (konst). Känns cutting edge och visar att jag verkligen ÄLSKAR punk. Mmmm… Ramones. Eller kanske en Sex Pistols-tröja, den där nya med Bambi på.

Finns bara en mastring av ”KBTK”. Dock är senare pressar av både cd + lp utan en del samplingar, då ”Wayne´s world”-tjejen hotade stämma oss.