tisdag 16 december 2008

Kontroversiell åsikt #138

Roky Erickson: sjukt överskattad, kommer jag och Cornelia fram till. Det han har gjort som är bra är genialiskt. Men mycket låter faktiskt som ett straight up vanligt Finlandsbåtsdansband. Inte diaboliskt, inte galet, inte sataniskt, inte ockult – dansfuckingband. So shoot me. Däremot är till exempel en låt som ”Cold night for alligators” makalös. Den får mig alltid att vilja bre täcken över alligatorerna eftersom de fryser om natten. Jag vill stoppa om dem. Cornelia säger att jag förmänskligar farliga djur. Må så vara – ge mig en cute as fuck och harmlös flodhäst över en bajsdoftande katt vilken dag som helst.

I övrigt är Witchcraft världens bästa musik att måla väggar till. Alla tre albumena, rakt igenom. Fungerar både till olivgrönt och vitt.

Inga kommentarer: