tisdag 16 december 2008

Sverige: the game of the arseholes

Fick ett email från Linnéa:

"FY FAN vad trött jag är på den svenska fegis-mentaliteten. Jävla ryggradslösa amöbor. Idag på gröna linjen hem sitter den en snubbe och råskriker åt sin tjej att hon är en hora. Folk fnissar alternativt tittar bort. Till slut hoppar han på henne och hon flyr ut på samma station som jag går av. Jag är den ENDA på hela den fulla perrongen som försöker få bort honom från henne, och jag har två väskor och en gitarr på mig. Efter några minuter kommer en tant 60+ och försöker hjälpa till också. Det är vi två mot en uppenbart roppeupphoppad fullvuxen man som pucklar på en tjej. Tack, Sverige. När han till slut drar är hela hennes väska + en full shoppingpåse utspridd över hela skanstulls station. DÅ kommer ytterligare ett par personer och försöker prata med tjejen. När snubben väl kommer tillbaka drar alla igen. Jag ber spärrvakten ringa en väktare. Han säger att det kommer ta för lång tid. "

Inga kommentarer: