söndag 7 december 2008

Korta män: en orimlig uppenbarelse

Tjuvlyssnat i butik.

Kvinnlig kund: Passar den här till en ettåring? En ganska liten ettåring.
Expedit: Ja, men då blir den här bra.
Kvinnlig kund: Barnets föräldrar är jättekorta.
Expedit: Eh, jaha, ok.
Manlig kund: Ja, han är bara 1.60. Fatta – 1.60!
Expedit, med skämtsam ton: Hallå, det är inget fel på 1.60.
(lång obekväm tystnad)
Manlig kund: Vaddå… har du en kille som är 1.60 eller?
Expedit: Nej alltså, jag är 1.60.
Manlig kund: Ja ja, men tjejer kan vara korta! Det är bara bra! Men en kille som är kort, det är äckligt. Nej, fy fan det går inte.
Kvinnlig kund: Ja verkligen. Om jag fick en son som jag visste skulle bli kort, skulle jag ge honom alla preparat som finns i hela världen för att försöka sträcka ut honom.
Expedit: Eh… ok.
Manlig kund: Jag har en vän som tog jättemycket tillväxtpreparat och hormoner. Han fick en jättestor snopp!
Kvinnlig kund: Oj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka idioter. Alla med ett iq över 28 vet naturligtvis att eliten är under 1,75. Vi har naturligtvis störst kukar också. Jag och är 1,69 och vet därmed att jag kommer att bli nånting stort nån dag. Bildligt talat.