fredag 8 juni 2012

En indiepoppande råkommunist, en modelitist och en metalpunksellout går in i en replokal…


Johannes, Andres, Krillebus: posörtrio. Foto: Ika.

Jag fortsätter med min fiaskolek ”om det här vore ett band, vad skulle de spela för musik?”.

Notera att jag försöker mig på den anorektiska, infotade posen som hela Umeå Hard Core investerade all kollektiv stolthet i där någonstans i början av nollnolltalet. Det gällde att försöka se ut som The Dead Boys, Richard Hell and the Voidoids och Johnny Thunders, fast med veganism istället för heroinism.

Fungerade aldrig för mig då jag alltid haft kilona emot mig.

Soundtrack: ”Live like an angel die like a devil”, av och med Venom. Igår, idag, evigt.

10 kommentarer:

Abris sa...

Är de ni som är deathspell omega?

Abris sa...

Är de ni som är deathspell omega?

Abris sa...

Är de ni som är deathspell omega?

Gurgel sa...

det där är inget band, det är en reklambyrå

Anonym sa...

Tre idioter. Ett foto. Pop helt enkelt.

Du som kör nästa "fika hemma hos Mauro Scocco"?

Abris sa...

Gäller att va tydlig, eller att läsa hur kommentarer funkar...

Herral de Santina sa...

Gurgel. Fränt. Då kanske en kan tjäna pengar för första gången i sitt liv. Vad skulle vi göra reklam för?

Herral de Santina sa...

Anonym: Om han bjuder på dopp och Sara är där, så givet.

Gurgel sa...

Typ inte en hemsida va, mer som ett koncept liksom. Nästan som kläder fast ändå inte... och så syr ni upp den i nordkorea

sinesca sa...

en klassisk ludgo-pelle-pose http://katastrofalaomslag.blogspot.se/2007/05/gammalt-och-modernt-i-mogen-stil-med.html