torsdag 30 juli 2009

138 vs. Wino samt Electric Wizard i Malmö?

Icke användbart material till Shrinebuilder-artikeln: Krillebus stöter sig med en 48-årig doomlegendar.

Wino: Nu vill jag fråga dig ngt.
Krille: Ok.
Wino: Du hörde skivan igår, vad tycker du? Hur tycker du att det funkar med oss två ihop?
Krille: Jag tycker det funkar svinbra. Jag hade inga förväntningar alls. Enda förväntningen om något var att jag inte skulle gilla det.
Wino: Va, inte gilla det? Varför?
Krille: Jag trodde den skulle vara mer pretentiös. Jag uppskattar att den var direkt, rakt, primitiv. Fattar du vad jag menar?
Wino: Prententiös? Va, helt obegripligt. Jag fattar exakt vad du menar. Men jag fattar inte varför du trodde att den skulle vara pretto.
Pinsam tystnad.
Krille: Ja, men det kanske bara är jag.
Wino: Ja, det kanske det är.
Mer pinsam tystnad.

Wino, inte så easy going.

För övrigt: Ordet på gatan säger att Electric Wizard spelar i Malmö den 2 augusti. Dvs nu på söndag. Sant?

7 kommentarer:

Hjalle sa...

Loppen i Köpenhamn den 31 augusti annars. Kan tänka mig att dra dit.

Hjalle sa...

Inte så konstigt att Wino tyckte att dina prettofunderingar var lite märkliga. Han har väl aldrig någonsin gjort nåt pretentiöst?

Herral de Santina sa...

Kanske inte. Men Scott Kelly har ju rätt grov dragning åt det överkonstnärliga.

Goth-Henrik sa...

Winos texter har för det mesta alltid varit rätt pretantiösa eller åtminstone sjukt djupa med en jävla massa metaforer hit och dit. Och skitbandet The Hidden Hand var ju sjukt pretto emallanåt. Passar honom inte riktigt då han är bäst när han är hård och brutal. Som när Krillebus muckar med honom t ex.

Elwiz i Malmö måste vara ett dåligt rykte.

Herral de Santina sa...

Motsatsen till pretto: Dave Chandler, aka The Sloth.

http://www.youtube.com/watch?v=TtxRl9j53QY

Anonym sa...

PÅ deras myspace står en TBA den 2:a september, kan inte vara det då? Nära spelningen i Köpenhamn ju

Herral de Santina sa...

Ja, jag såg det. Inser att Ordet På Gatan blandat ihop augusti och september.