söndag 19 juli 2009

2 x helt oväsentliga funderingar en söndagkväll

1. Strand, Sthlm, 22 augusti: Poison Idea och Henry Fiat’s Open Sore. Egentligen skulle den här spelningen ha bestått av Amebix, Wolfbrigade och Sonic Ritual. Så blev det nu inte. Och vi i The Ritual tvingades tacka nej till Poison Idea-giget då det är väl nära krabbpremiären, samt att Viktor gör något helt annat. Mina funderingar gäller dock inte detta. Snarar att det om HFOS står ”premiär med nya sättningen” i pressutskicket. Vem har hoppat av, varför och vem ersätter? Ryktet säger Palle. Låter orimligt.

2. Tidigt 00-tal. Medlemmar i Tragedy plus andra jänkarelitister släpper en limiterad 7" som ett påhittat finskt hardcoreband. Allt sker under pseudonymer. Timmy – redan då en main player inom den amerikanska hardcorenoblessen, nu en gigant – släpper skivan. Vad heter gruppen? Jag vet att jag har den men kan för mitt liv inte minnas namnet. Eller har jag drömt allt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Väkivaltaa!

/marcus

trött sa...

palle har hoppat av.

ümlaut wreckers. fast dom släppte en tolva å det var folk från catharsis.

Anonym sa...

1. Palle ut, ny basist, jocke tar sången.
Det kanske var hemligt vem nya basisten är så jag skriver inte namnet.

Världens snabbaste återförening hursomhelst.

2. Tänker du på Ümlaüt?

midgetexpress sa...

Fundering nr. 2: Kan det vara Ümlaut du tänker på?

Herral de Santina sa...

Tack Marcus, det stämmer.

Johan sa...

Är det känt vilka som är med i Poison Idea det här varvet?

Herral de Santina sa...

Jag har faktiskt inte den blekaste aning. Dadde kanske vill kasta ljust på saken?

Mina prioriteringar runt det datumet ligger inte på världens bästa hardcoreband.För en gångs skull.