torsdag 16 juli 2009

Paper på Landet: En odyssé i Fredrik Kullman och avsaknaden av Gustaf


Trio med kraut.

Om Paper finns inte så mycket att säga. Bra, givetvis, men inte bästa gången jag sett trion. Jag dammar av den slitnaste musikklyschan (eller hör den till sportvärlden?): De har en extremt hög lägstanivå.

Dock känns det tomt att t-shirten med katten Gustaf pensionerats (referens). Jag hoppas att mina ironiska pikar om ironi inte har något med saken att göra. För några veckor sedan fick jag faktiskt ett e-mail om detta från min kompis Fredrik Kullman. Jag låter honom avsluta då jag inte har något bra – varken ironiskt eller allvarligt – svar på frågan.

”En annan liten fundering som jag tänkt på efter att ha följt din blog är att du skriver att en katten Gustaf-tröja är ironisk. Varför är den det? Jag förstår att den KAN vara det, men det beror ju på vem som bär den. Om personen gillar tecknade serier eller våld tänker jag. Jag har ingen större tanke bakom det här resonemanget utom att jag själv gillar serien Gustaf och skulle vilja ha en tröja med honom på. Det var mer det.”

4 kommentarer:

Unknown sa...

Från PAPERs HQ meddelas att dina kommentarer angående t-shirten inte hade någonting att göra med dess avsaknad igår. Den kommer tillbaka när du minst behöver det!

Anonym sa...

På tal om inget - skriv in "Christoffer Röstlund Jonsson" och kolla hur många resultat det får. Sammanträffande? Hoppas inte den här kommentaren gör att det blir ett resultat till bara, och förstör alltihop...

Herral de Santina sa...

Jag fick 815…?

Anonym sa...

Skumt - jag fick 666... Har bild på det, men kan inte bifoga i kommentarfält.