fredag 10 juli 2009

Mailkonversation mellan en tv-redaktion och ett heavy fucking metal-högkvarter, ca. 12.34

Jag: idag har voivod-killen en tröja med engelska sabbat. elit!
Goth-Henrik: fråga om han hört japanska. bandet, inte språket.
Dagger Deb: Allvarligt, det här är upplagt för lite Battle of the T-shirts. Du måste dagligen jobba på att bräcka honom. Vi upprättar ett scoreboard. Vad hade du när han hade Voivod-tröja? Och vad har du idag? Sen poängsätter vi tröjorna.
Jag: Jag hade ju oxå Voivod… Idag har jag Warhead (JAP).
Dagger Deb: du måste ju börja hänga med honom Christoffer. Stjäla hans kak-kort och sådär.
Goth-Henrik: kan inte du kontra med indiska Venom eller amerikanska Slaughter nästa vecka då, krille?
Jag: ”Har du hört bengaliska AC/DC? Ett jävla ställ.”
Goth-Henrik: fråga vad han föredrar, det engelska Bauhaus (bandet) eller det tyska Bauhaus (affärskedjan).
Dagger Deb: eller om han gillar Kraftwerk (DE) eller Kraftverk (Oskarshamn)
Jag: Finns det ngt fler Vattenfall?
Goth-Henrik: Waterfall (pol), doom/death.

Jag tror vi just slog någon form av tönterirekord.

4 kommentarer:

. sa...

Henke sa, medan vi hade konversationen, att han satte hundra spänn på att du skulle lägga upp den i bloggen.

Parne sa...

Just rest mig från soffan. Har lyssnat på Sabbat och druckit kaffe. Värt. Och så får jag se detta.

. sa...

Jag har sett en så sjukt snygg Sabbat-tröja, den med rött tryck, "Born by evil blood" eller vad det står, är den värd eller är jag en total tönt om jag glider runt i en sån?

Slobodan Burgher sa...

the (blogpost) that killed t-shirts/patches/whatever...

..och jag som precis lyckas fixa OG State Children (Turkiet) sticker!!