torsdag 4 februari 2010

Carola på Haiti: FTW vol. 2

”Så är det här början på slutet?
– Inte just det här. Det har faktiskt börjat för ganska länge sen. Det är inget konstigt, det vet ju alla. Vi har ju en film som heter ”2012”. Jag menar, det är ju inget konstigt med det.”

Först hänvisar hon till bibeln för att kunna relatera till ödeläggelsen på Haiti. Skapa ett rimligt kontext, helt enkelt. Sedan en Hollywoodfilm.

Jag älskar Carola.

Hon är lätt – lätt! – den absolut vildaste offentliga person som existerar i lilla Sverige. Carola är bortom all rimlig tvivel mest fuck the world i vårt land. Kudos.

Näst mest FTW i Svea Rike: Bönder.

2 kommentarer:

Anal Elf Kid sa...

För ett par år sen besökte Carola Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg på Barnens Dag vilket slogs upp stort i lokalpressen. Barn kramades, blixtrarna blixtrade, budskapet spreds. Käckt, tänkte jag och mailade reportern och frågade om denne kände till hur sjukhusledningen ställde sig den något tveksamma framgångsteologi som Carola länge varit anhängare av. Efter ett par år av vilset letade har ju människan hittat tillbaka till Pastor Ulf, som visserligen har dragit ner på tokigheterna offentligt men inte ens han är ju dummare än att hålla käft när KD ska infiltreras. Är du sjuk har du varit dum mot Gud, så är det bara.

-Jasså, du har leukemi, jamen det är för att du är en liten syndare förstår du! sa hon kanske inte, men tänkte?

Intressant tyckte reportern och bollade vidare frågan till sjukhuset och ett par dagar senare fick jag ett småsurt mail från deras pressansvarige. Det var DUMT av mig att komma med sådana ifrågasättanden när Carola FAKTISKT HELT FRIVILLIGT och GRATIS PÅ SIN LEDIGA DAG kommit till Götet för att gosa med sjuklingar.

Att det sen blev halvsidor i GP och GT och förmodligen 3-4 sidor i alla skvallertidningar med gratis reklam för Carola, det hade nog INGET med saken att göra. Nänä.

Frågeställningen kring Carolas eventuella demoniserande av sjukdomstillstånd viftades IRRITERAT bort, om jag får använda de orden.

Hon är inte dum Carola, men vidrig.

Åke Green sa...

Fast jag ger Carola tummen upp!