söndag 21 februari 2010

”Here comes the Melodifestival Meltdown/Run for your lives/Can’t stop the Melodifestival Meltdown/No-one survives” vol. 4


Vinnare ESC 2010 – om de bara inte var amerikanare…
Verdammt noch mal!

Ja, igår gick då Timoteij direkt vidare til Globen. Svenska folket röstade stenhårt på fyra blonda skogsrån som med fioler, kläder från Halens och vän stämsång uppmanade alla att ”kom, kom, kom”.

Det är musik för folk som älskar sin latte med maximalt med vitt skum och minimalt med kaffe. Timoteij är Prussian Blue – bara med dubbelt så många arier.

Jag ser detta som ett säkert järnkorstecken inför valet 2010. Det blir SD i riksdagen, ingen tvekan. Röstar svennebanan på folkmusik och Aryan Nation framför Alcazars fartiga bögdisco, så vill de garanterat att Jimmie Åkesson ska styra upp saker och ting i den svenska staten.

Dags att damma av knätofsarna och fanan inför Olivias skolår. Röd stuga med vita knutar och blonda lintottar? Oh, don’t mind if I do.

Vol. 1
Vol. 2
Vol. 3

I övrigt: var det bara jag som halvgillade den där 80-talshårdrockslåten ”Doctor, doctor”? Helvete, how can a song title be so overused? Ja, visserligen. Dock mer rock’n’roll än Crucified Barbaras hajenriff.

6 kommentarer:

Parne sa...

Tänkte också på det, Doctor Doctor alltså. Men så lyssnade jag igen idag och då var den...Rätt jävla kass. Barbara var nog fan bäst. För första och sista gången förmodligen. Så det säger väl inte så mycket. Hon sjöng jävligt bra.

Anonym sa...

ha ha! Jag har en bra historia om Prussian Blue...när vi har tid! Jag öckså tänkte att igår var lite för blonde haired och blue eyed.

Crucified...en till nail in the coffin of hard rock. Bra band, dåligt besult att spelar på schalgerfestivalen...med en "by the numbers" låt skrivit av 3 gubbar, oäkta tatuaring...fan, vad är det nuförtiden!?!?

http://www.thelocal.se/blogs/gregelk/2010/02/16/melodifestivalen-is-for-pop-not-rock/

Herral de Santina sa...

Ha ha ha, har Beckham synts i en Exodus-tröja?

Dock: CB:s tatueringar är äkta.

Parne sa...

Jag har förresten en polare som har hånglat med Elin Lanto. True story. Varför jag berättar det? Fan vet.

Anonym sa...

Å...Beckham köpte en gamalt Exodus t-shirt för 50 pound (650sek) för att det var "trendy" han har också varit med en Crass och Iron Maiden t-shirt. Samma som man kan köpa Motorhead, Ramones, Iggy tröja på H&M så klart.

tatueringar är äkta? Okej, mitt fel, måste vara ganska ny...

tatueringar äkta...Marshall stacks, samma tomma som H.E.A.T hade forra året? ;)

Jag gillar CB men nu, ah, som jag har skrivt i blogen. "det finns för liten hårdrock i melodifestivalen". Kan också säga att det finns INGEN jazz, Drum & Bass, grindcore, gangsta rap, tribal, klasisk, ambient, world, acapella, punk....och det finns en anledning.

Per B sa...

Maiden-Beckham. http://images.metalirium.com/clanky/MetalASport/beckhammaiden.jpg

Exodus-Beckham.
http://3.bp.blogspot.com/_NDWGX_PGKqM/SKfYvD4hhxI/AAAAAAAAANs/tHi9UC5NXho/s320/beckham.jpg