lördag 24 januari 2009

Ett hånets och de rättfärdigas rödglödgade spjut rakt i ögat på pastor Erik Holke.

”I det här fallet är det 2 miljarder människor som inte håller med.
– Folk är galna.”

Jag har en ny idol. Han heter Markus Öhman och vägrar böja rygg för det kristna oket. Jag skulle till och med kunna säga att han fistar tidningen Dagen, en äcklig publikation gjord av och för människor som är dumma nog att tro på gud, rakt upp i röven. Men det vill jag inte göra. Det vore plumpt. Jag nöjer mig med att hänvisa er hit. Jag hoppas verkligen att det här är på riktigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vände mig genast till mina polare Paul Hudson och Lars Gårdfeldt för att diskutera detta. Ingen av dem verkade speciellt sugen på debatt. Ej heller på att snacka punk. Däremot tyckte jag mig höra Harley Flanagan flåsa i bakgrunden när jag ringde sistnämnda filosof...men det är klart, hade ju megafonen J. Josefsson på besök, så jag kan ha hört fel.

Andréas sa...

Jag testade att ställa frågan och fick ett tråkigt svar med en massa årtal... kanske har de fegat ur och ändrat sig eller så är detta en viral marknadsföring från första början

Herral de Santina sa...

Den här Paul Hudson?
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Hudson

Anonym sa...

Nej, rastafari-clownen.