fredag 23 januari 2009

I bloggosfären kan alla höra dig fråga om du får ta ett foto



Stoppa pressarna! Elina (#1 Nöjesguidenindiemotherfucker) identifierar den inringade damen på bilden ovan, som jag skrev om här. Hon heter Karolina Lassbo och, tro det eller ej, hon är faktiskt en all-powerful blog being på Aftonbladet. När hon nervöst kom fram och stammande frågade Dennis och Amanda ”får jag ta en bild på er till min blogg”, tänkte jag att hon var ett blygt fan som sneakat in på storasyrrans falskleg. Att hon, under de drygt 2 timmar vi satt bredvid varandra, även var mer intresserad av att prata med några turister som peppade upp på svenska flicka, än att fota dyngraka kändisar, gav ytterligare stöd för min teori. Men icke.
Hon är uppenbarligen en bloggosfärkollega! Här har ni beviset i form av sagda bild (scrolla nedåt en smula). Jag, Linnéa, Daniel och indiepoplegenden från Skellefteå sitter cirka 2 millimeter utanför det där fotot. Vänligen notera att i sammanhang med Amanda Jenssen (Karolina, Jenssen stavas med 2 s) är jag, Linnéa, Daniel, indiepoplegenden från Skellefteå och Amandas karl Dennis blott ”hennes band”. Jag väntar med spänning på min första check från skivbolaget.

Dock: kudos till Karolina Lassbo för att hon uppenbarligen är vegetarian. Jag tyckte väl att jag kände igen henne från Propagandhi i Lund förra året. #1 vegetarian skatepunk law blogger!

Dagens låt på orimlig repeat: Pentagrams ”Drive me to the grave”. Helvete.

6 kommentarer:

Elina sa...

Jag tror inte hon var nervös egentligen, hon pratar bara så - med ett konstant darr på rösten - i alla situationer. Även kemilektioner. Take my word for it.

Daniel Josefsson sa...

HAHAHA! "Hennes band"! Fett!

Hennes övriga kommentarer på bilderna är också kul, som att hon skriver att "alla som är något inom musikbranschen" var på efterfesten, att hon inte kan så mycket om musik, eller att hon aldrig någonsin hört talas om Timo Räisänen.

Anonym sa...

Hahahahhahaa. Jag önskar du var med i Jenssens band.

Och du, två böcker på en gång. Dubbeldebut!

Herral de Santina sa...

Jag tror, helt ärligt, inte att Jenssen önskar det. Rövsvett-bas tror jag går dåligt ihop med hennes musik.

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på någon Popaghandi i Lund. Jag har aldrig varit på festival eller musikarrangemang över huvid taget. Men tack och kul ändå att ni kunde identifiera mig!

/Karro

Herral de Santina sa...

Aldrig varit på musikarrangemang? Jag beklagar sorgen. Vad gör du för att underhålla dig själv då? Nynnar konungasången?