torsdag 22 januari 2009

”Fatta! Hon har legat i Steve Harris pung!”



Igår spelade Lauren Harris, dotter till Iron Maidens ikoniske basist Steve, på Mosebacke i Sthlm. Min spion på plats rapporterar att det var 30 pers i publiken och ”hemskt”.
Dock: längst fram stod en medlem i Nifelheim och spelade luftgitarr för glatta livet. Så här låter Lauren Harris.

För övrigt: "Kvällsöppet" om kändisar och droger igår var nog det absolut dummaste jag, tja, såg under hela gårdagen. Något är ju fel när de enda tre som jag är ens i närheten av att relatera till är:
1. En civilpolis
2. Sanna Bråding
3. Marcus Birro (#1 Morrissey-fanatiker)
Svensk narkotikadebatt är utan tvekan the game of the arseholes.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är Peter Birro som är #1 Morrissey-fanatiker. Marcus dyrkar Wayne Hussey.

Anonym sa...

Glöm inte att d var en sneakpeak på en cineasts julafton oxå. Den där filmen som de 3 tjejrna KOKAt ihop verkar ju slå både Kusturica å Kieslowski på fingrarna! Du som har känningar inom media osv kan väl snoka reda på den å länka eller nåt. Jag peppar som satan!

/hedberg.

Herral de Santina sa...

My bad. Kan inte skilja på de två bröderna Birro. Killen i tv hade ju iof en Sisters-tröja.

Hetsapan sa...

Jag skulle ta en kula för Morrissey vilken dag som helst.

Anonym sa...

jag skulle betala en kula till den som skulle vilja mörda morrissey vilken dag som helst.

Toba sa...

Boy, jag såg Lauren när hon förbandade till Maiden i somras. Det var inte dåligt, det var vidrigt! Kan inte sjunga, snubblade runt på scenen och hade bandpolare som såg ut som en mix av discharge och slipknot. Det var riktigt riktigt tragiskt.

Herral de Santina sa...

Vänta vänta nu... Discharge + Slipknot? Låter ju makalöst coolt!

Herral de Santina sa...

E du tillbaka i Umeå nu förresten? Kudos till att ha den mest obskyra blogg jag någonsin sett: http://kurekuretakora.blogspot.com/

Toba sa...

japp, umeå 4 life. knodd på g och då törs jag inte bo kvar i sthlm. där blir det bara brats eller thugs av barn.

ok, discharge + slipknot lät lite för coolt. släng in lite crazy town och limp bizkit också. + att sången lät som en onykter firmafest på karaokebar.

Kure Kure Takora är dödsseriöst. förklarar lätt varför japaner är störda. kolla in favoriterna så förstår du:
http://www.youtube.com/profile?user=tobaaa&view=favorites

Herral de Santina sa...

MYCKET obehaglig tv säger både jag å Cornelia. Men rolig. Typ.

Herral de Santina sa...

GRATTIS, förresten! Kul med kids.