måndag 12 januari 2009

"I'm a warrior - WARRIOR! – of Ghengis Khan"

Bra blogg för nedladdning av uteslutande NWOBHM – några tips? Jag har den här gamla samlingen plus de givna mainstreambanden, men vad finns det för bra obskyr skit från den där sunkön? Alltså, bra på riktigt och inte bara bra som i coolt. Och de grupper som släppt en miljard skivor som alla står i världens reabackar (Saxon, Samson, Tygers of Pan Tang etc), vilka album är värda den där tjugan på riktigt?
För övrigt känns det helt overkligt att den man som 2009 personifierar allt som är fel med musikvärlden (samla konst, uppföra sig som en kuk, ha en liten kuk, Danmark, uruselt trumspel) en gång i tiden, 1990 för att vara exakt, satte sig ned och engagerade sig i något som faktiskt gynnade mänskligheten. Ja, jag vet, tanken svindlar att Lars Ulrich en gång i tiden var mäktig.

14 kommentarer:

per sa...

Chrille...har du kollat in Erich´s blogg. Som gjorde det excellenta fanzinet Megawimp, som drev bolaget Off The Disk o spelade med i Fear Of God...Han har en blogg som, enligt mig, har för mycket snack om NWOBHM. Gammal obskyr punk/hardcore finnes där också som tur är...
http://www.goodbadmusic.com/

Anonym sa...

Wildcat med Tygers of Pan Tang, den enda heavy metal-skiva man behöver, sån jävla arrogans, samma riff i varje låt. Så jävla bra!

Herral de Santina sa...

Per: Nej, den hade jag missat. Tack. Ganska tungt att ha släppt både Infest OCH Sleep.

Affe: Där snackar vi reabacksvinyl av guds nåde.

Anonym sa...

138: japp! jag köpte mitt ex för 10kr, bland det bästa jag har i min samling dock, sjukt hårt.

Anonym sa...

Sorgligt att du är så brydd i kredd. Öppna ögonen lite och slappna av.

Herral de Santina sa...

…för att jag gilar NWOBHM och hatar Metallica? Ja, det är sinnessjukt kreddigt.

Herral de Santina sa...

gillar md två l, dårå.

Tompa sa...

Nate Glooms blogg kanske det kan finnas nåt sånt där trams på. Vet att han postar massa gammal metal som man snabbt hastar sig förbi.

www.truepunkmetal.com

Tompa sa...

http://truepunkmetal.blogspot.com/ ska det ju vara.

Anonym sa...

Vad exakt gjorde dansken 1990 som engagerade mänskligheten? Jag var 8 bast då så jag har ingen koll...

Herral de Santina sa...

Han satte ihop den där samlingsskivan som jag länkar till i inlägget.

Anonym sa...

har ingen direkt bloggkoll, men Jaguar från den gråbruna ön sket ur sig en hoper riktiga pärlor i början av 80-talet. med 'Axe Crazy' som den starkast lysande.

Herral de Santina sa...

Nu har jag ingen stenkoll på Nate men han brukar mest blogga uoo thrash och US-metal.

Anonym sa...

Traitors Gate är kanon. Dock vet jag inte vart fan man kan få tag i mp3orna. Minns inte va jag fick de ifrån.