tisdag 30 september 2008

In it for life…


Idag landade senaste numret av min forna arbetsplats Close-Up i brevlådan. Ledaren nämner ”Reign in blood”, världens sämsta band med världens coolaste namn är med ännu en gång (gissa vilket!), Lars gör mig avis via en läcker intervju med min drömkille Fenriz och Martin har skrivit ett jättejättejättejättelång reportage om en fullkomligt ointressant alkoholist som gillar saker i röven. Allt är ungefär som vanligt, med andra ord.
Bara en sak får mig att höja på ögonbrynet: Mogwai? Mog-fucking-wai? Hur dyngrak var redaktionen när det beslutades? Jonn har äntligen lyckats tjata in gruppen som aldrig ens tillåtits på recensionsplats i tidningen, på två sidor dessutom. Kudos till Jonn för enträgen lobbyverksamhet samt att han lyckats förvränga sanningen tillräckligt för att man ska tro att de spelar metal.

19 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Det är en ständigt pågående kamp med att smuggla in "icke-CU-band" i tidningen. Själv lyckades jag få in Comus på Svart på vitt en gång, efter att ha lurat DIG att de lät ungefär som Black Sabbath.

Herral de Santina sa...

Ja fy fan, Comus. Vilket luftslott. Lee Dorrian lackade ju rejält när jag sa att det var "hippie shit". Trodde att han skulle nita mig.

Daniel Josefsson sa...

Haha, "hippie shit". Fattar att han lackade, eftersom du har FEL. Comus spelar mörk och psykedelisk folkmusik, ungefär som Hawkwind skulle låtit om de dels vore mer folk än hårdrock och dels gick på syra i stället för cannabis.

Herral de Santina sa...

1. Kan folk sluta använda "mörk" som beskrivning så fort musiken är typ, helt cp och, typ, helt whack.
2. "Folkmusik"? "FOLKMUSIK"?! Vänta Daniel, jag tror jag hör ett lajvarsällskap här utanför. De ropar ditt namn. De tänker ha en helgträff med temat "Arn".

Daniel Josefsson sa...

Ja, men jag heter åtminstone inte Euler i andranamn.

. sa...

du kanske inte heter Euler, men du har säkert en hemlig samling slängkappor i garderoben som har du på dig hemma när du lyssnar på "mörk folkmusik"?

Daniel Josefsson sa...

I min garderob finns enbart din mamma.

Daniel Josefsson sa...

Intressant att man blir dissad för att man gillar "mörk folkmusik" av nån som diggar alla prettoarslens moder, Nico, förresten.

. sa...

hehe den bjuder jag på, eftersom det var jag som började. Och jag tror nog att det är mer än Nico på den där listan som är sjukt pretto.

Daniel Josefsson sa...

Ganska mycket bra också. Townes är ju exempelvis bäst i världen.

Förlåt om jag brusade upp. Jag kan stå ut med att bli kallad nästan vad som helst, men att antyda att jag skulle vara någon slags lajvare är att leka med elden.

Herral de Santina sa...

Ni inser väl att jag tycker att ni BÅDA är prettolajvare?

Daniel Josefsson sa...

Men vi heter åtminstone inte Euler i andranamn.

Herral de Santina sa...

Vardagsrasismen visar sitt fula tryne ännu en gång.

J L sa...

mogwai säger du! ännu finns det hopp med andra ord eller?

Anonym sa...

Mogwai + Woven Hand i konsertkalendern = 2 x insmuggling

Per sa...

Hm, som trogen prenumerant(fast herr chefredaktör lovade engång på 90-talet att vi aldrig skulle behöva uppleve Runniung wild i tidningen, så jag funderade på att sluta när den första RW artikeln kom) har man ju haft sina misstankar och nu är de bekräftade.

Era redaktionsmöten måste vara precis som jag alltid trott.

Anonym sa...

Mogwai har ju blandat in lite metal i post-shoegazen. Låter lite som om knarkande crustare med taktkänsla skulle spela den där sortens instrumentala musik, vad den nu kallas just nu. Men bättre givetvis.

Alkoholist som gillar saker i röven = Sångarn i Bring Me the Horizon?

Anonym sa...

bingo bratt: "ungefär som Hawkwind skulle låtit om de dels vore mer folk än hårdrock och dels gick på syra i stället för cannabis."

errr

Daniel Josefsson sa...

Jag insåg det aviga i det där uttalandet i samma ögonblick som jag skickade det. Hoppades att ingen skulle reagera.