söndag 14 september 2008

"Där ska hon ha satsen”; Entombed besöker Umeå















Idag när jag plockade fram min Tetsu Arrey-lp trillade en påminnelse, som ni kan se på bilden här ovan tillsammans med Cornelia och Glenn, om min tid som konsertarrangör ut ur konvolutet. En biljett från en konsert jag fixade med Entombed, Cult Of Luna och The Satellite Circle typ… 2001? 2002? Jag bokade Entombed för deras första besök någonsin så långt norrut, snabb och ledig kontantbetalning i ett solkigt kuvert fick de för besväret. På fredagen spelade de utan åldersgräns på Hamnmagasinet med Naglfar som förband, på lördagen lirade de på Corona med ovanstående laguppställning för de vuxna. Jag hängde med grabbarna hela helgen och skjutsade omkring dem i morsans Toyota. Snackade Raw Power med Uffe, fick höra oräkneliga sexanekdoter av LG och fick lära mig att Peters absoluta dröm var att få knulla med en nunna. ”Du vet den där öppningen i dräkten där hon har ansiktet? Där ska hon ha satsen”. Jag tror att groteskt stora sillikonpattar var inblandade på något hörn också, men jag kan minnas fel. För en politiskt medveten umevegan var det en omtumlande upplevelse, och förmodligen början på mitt nedstigande i det moraliskt tvivelaktiga träsk jag för närvarande befinner mig i.
Värt att notera är att Cult Of Luna headlinar Debaser fucking Medis den 16:e oktober. Så dem går de ingen nöd på, trots att de inte fick en kr för det där giget på Corona.

Inga kommentarer: