torsdag 3 september 2009

Go pig, go



”Du ska äta på McDonald’s och slinker in på toaletten för att tvätta händerna. Till din fasa upptäcker du att det inte finns någon alkogel! Du äter din quarter pounder cheese ändå och sneglar över axeln för att se om liemannen står där. Vi har ägnat sommaren åt att skämta om svininfluensan, eller baconsnuvan som den också kallas, men nu börjar vi blir rädda på riktigt. Minsta nysning får oss att rygga tillbaka. Att käka snabbmat utan att desinficera händerna känns som att spela rysk roulett.”

Själv tycker jag att svininfluensan är ett lindrigt straff om du hajpar världens mesta multinational corporation genocide of the starving nations-jätte. Vecka ut, vecka in, ständigt detta inte alls särskilt subtila McMurder-hyllande i Åsiktsmaskinens spalter. Inget annat företag nämns så ofta. Hur mycket pröjsar de? Gratis royal with cheese i en livstid eller?


Jag känner fotografen som tagit den här bilden.
Gör du?

6 kommentarer:

Echelon sa...

Jag tänkte det samma när jag läste tidningen i morse. Har McDonalds blivit rumsrent? I nöjesbilagan dessutom, vad är det för nöje med att trycka i sig onyttig skräpmat i en stressig disneymarinerad miljö med en eftersmak av förtryck och utnyttjande av arbetskraft. Dessutom smakar det skit.

- Men dom har nyttiga alternativ också.
- Jag vet, om en flottig sallad som endast smakar vinäger serverat i en plastmugg räknas nyttigt. Färresten smakade saladen ännu värre än "Bean burgern".

Swahili Bob's Shop sa...

Ja det gör jag!

Anonym sa...

kan de va David Wilds

Petri sa...

Jag hade svininfluensan. Årets jävla hoax, blev knappt sjuk. Ingen koma, ingen lunginflammation, nada! Det måste ju betyda att mänskligheten kommer att överleva även denna farsot, bummer...

Anna sa...

Petri: När? Jag är rätt säker på att jag också haft.

Petri sa...

Två veckor sen ungefär.