fredag 4 september 2009

Betryggande vetskap #138:
En blåst brud är och förblir en blåst brud, aka
det är alltid 1950-tal i mediavärlden

”De har just blivit kvinnor, upptäckt smink och lärt sig att spela på sin sexighet. Låt dem hållas. Vi var likadana. Snart växer de upp, tar ut implantaten och färgar håret mörkt, säger hon.”
Carolina Gynning, Sveriges svar på Saddam Hussein, pratar om en grupp bloggande 15-åringar.

I ur och skur, hög- som lågkonjunktur, finns det alltid ett bombsäkert karriärsval för en ung kvinna: Puta med läpparna, fnittra och, för Satans skull, spela korkad! Hata djup och dyrka yta så ska du se att du tar dig fram och syns.

Välkommen till världen Olivia.
Meet the new boss, same as the old boss.

Sökes: Isolerad miljö i liten, elitistisk och välbeväpnad sekt, långt från resten av mänskligheten.
Finnes: Familj om tre som vill ge sin dotter en sund uppfostran fylld med folkvett, långt från Carolina Gynning.

2 kommentarer:

Ebichu sa...

Herregud, när jag var 15 så upptäckte jag hur kul det var med matematik. Algebra var 'pördigt', helt enkelt.

Underligt nog så tror jag inte att jag missat något.

Anonym sa...

Tar du bara bort mustaschen får ni vara med i min sekt.
Bered dig på att dela med dig av dina kvinnor iofs.