fredag 18 september 2009

”Excuse me, what’s your source on this?”

”I skrivandets stund har artikeln 605 kommentarer. Långt ifrån alla är positiva. Men Anna Anka har inte läst kommentarerna, säger hon till Hd.se.
– Jag har fått rådet: ’läs inte sån skit’ av min PR-byrå. Men de säger att landet är delat. ’Hälften älskar dig, hälften hatar dig’.

Trovärdig statistik, kompetent PR-byrå. Undrar om Newsmill skriver allt högervridet kvinnohat själva?

”Precis som man kan ana av namnet så serverar vi här ett djur i taget. Vi anser att detta är det mest hållbara sättet att arbeta med det slaktade djuret både ur ett ekologiskt perspektiv och av respekt gentemot djuret ifråga. Hela menyn består alltid av det aktuella djurets olika styckningsdetaljer. Dessa tillreds med mycket kärlek på grill, halster eller i kastrull och serveras sedan på ett rustikt och rejält vis.”

Vapen och ammunition på förstasidan – check.
Friterad grissvål med majonäs – check.
Status som restaurang för apor i bastkjolar – check.
Jan Guillou bajsar på sig av glädje – check.
Jonas Granvik med – check.

Bra att ni respekterar djuret genom att mörda det och sedan äta upp det. Newsflash: Spädgrisen hoppar inte högt av glädje och skiter fullständigt i vad ni gör med dess kadaver efter döden.
Förbannade vildar.

4 kommentarer:

Gran sa...

Nu väntar jag bara att de ska sätta upp djuret anka på menyn. Anna Anka. Jag ska beställa in en tallrik av styckdetalj från Anna Anka och sen ska jag bajsa på den, för att visa alla ankor det finns en som inte tycker det är ok att skatan smutsat ned deras namn.

Ebichu sa...

Det här har väl inte helt med saken att göra, men jag känner mig lite crazy idag:
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/carol_midgley/article6837108.ece

johan, aka trixy sa...

Trevlig helg,
Sprängd Anka skulle kanske passa till fredagsvinet?

By the way så gillar jag ert skivomslag med den vita (inte gula) handen...Får mig att tänka på ngt tal jag höll på en atifademo för massor av år sen, vi måste slåss mot de mörka männen...ehum, host host...mörka krafterna

Supersatan sa...

Har inte kollat så noga i fall någon annan nämn det men... http://www.rightpundits.com/?p=2548