lördag 5 september 2009

Olivia Obliteration: 3 veckor


”And in this corner, dressed in Barbapappa pj:s, weighing in at 4 020 grams, and measuring 54 centimeters…
Olivia… motherfucking… Obliteration!”



Idag är det exakt 3 veckor sedan Olivia anlände. Fortfarande helt stört när jag tänker på det. För 22 dagar sedan existerade hon inte som en egen individ. På barnavårdscentralen igår konstaterade de att hon växt 4 centimeter på 3 veckor. Som jag sa: En blivande amazonkvinna.

Cornelia: Vår dotter har så mycket integritet.
Jag: Vad menar du? Spädbarn kan inte ha integritet.
Cornelia: Skoja inte! Hos barnmorskan blev hon pissarg för att hon tvingades ta av sig kläderna inför vägandet. Barnmorskan sa ”oj, det här är inga magknipsskrik” och jag svarade ”nej, verkligen inte, hon är ju asförbannad för att vi klär av henne”.


Min mormor har stickat en jättesöt mössa åt Olivia. Hon gör även scenkläder åt Tom G. Warrior i Celtic Frost. Men han vill ha sina hattar i svart.


”Hellå, thiz iz Tåm Gj Wårrior fråm Celtic Frost, waj do little görl have maj hat?”

Insåg just at min dotter väger four-twenty. Bådar inte gott för reggaemotståndet i familjen.

2 kommentarer:

Sven sa...

Kleerup wannabe!

Anonym sa...

men ahhhhhhhhhhhhhhh hon ler!!!! Vi smalter har borta, vi ar helt kara i er lilla dotter! Mik & Si