söndag 13 september 2009

The Wolf Ritual på Debaser: En odyssé i ingenting


View from the merch. Vi sålde som smör. Till och med den där turkosa t-shirten med gult tryck som finns i ett (1) exemplar gick åt. Skyltdesign: Cornelia. Konstnärliga direktiv: Jag.

Jag kom, Sonic Ritual krossade, jag drog hem till familjen. Därav ingen odyssé. Men jag gissar att det var en mycket lyckad kväll. Bäst var att Patrik spelade The Exploited direkt efter att vi gått av scenen. Gilla! Men vad var det för låt?

Trots blitzkriegbesöket på Medis hann jag hänga med den här snubben:


Fredrik, aka Murarn, Wolfs roddare. En bra karl/get.

Tack till Debaser, Hellennium och Wolf för att vi fick spela.

15 kommentarer:

Linnéa sa...

Trams! Det var ju "Please Don't Touch" som Wirre spelade precis efter vi gick av.

Herral de Santina sa...

Nej.

Anonym sa...

Ni verkade taggade igår. Synd bara att inte folk har vett att uppskatta bra musik och fyller lokalen som de borde.

DR-Henrik sa...

J, Christoffer. Först Headgirl, sedan Exploited.

Herral de Santina sa...

exploited > headgirl, vilken dag som helst.

Axel sa...

Jag håller med Linnea. Nog var det Please don't touch. Om det spelades Exploited så var det en väldigt kort låt.

Well Done sa...

Apropå skyltdesign: Skulle hjälpa Ägget från Ägg Tapes & Records att snabbt snickra ihop en skylt vid ett festivalbesök. Det blev: Ägg Tapes & Poppers; CD 50 kr, Poppers 200 kr, gissa om det gick åt minibuteljer..

Herral de Santina sa...

hur många äggröran och vrävarna gick åt då?

Patrik Wirén sa...

Henrik har rätt. Först Headgirl, sedan Exploited "Hitler's in the chart's again". Baksida till Dead Cities om jag minns rätt. Helt jävla briljant! Precis som Sonic Ritual i lördags.

Parne sa...

Låten innehåller ett av världens bästa punkriff. Det där är min låt! Cred till Wirén!

Ola sa...

Dead Cities #1 Exploitedlåt. Och yes Hitlers in the charts again var på samma singel tillsammans med class war.

Mycket bra gig som vanligt Sonic Ritual!

Anonym sa...

hitler å exploited, vilken fantastisk combo.

Big John sa...

Anonym>> och kanske inte helt otippad: http://www.revleft.com/vb/exploited-t41374/index.html?s=922fd2f13dd35c8dba320c3166f88224&t=41374

Big John sa...

http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?s=5f1b1a098f2a145023704542c57a2a38&t=61820

Anonym sa...

aw vilken vacker mening där i andra länken. eller var det första?

”I like The Exploited's music a lot but they're hardly representative of White Nationalism.”