fredag 25 september 2009

”Depression’s got a hold of me/Depression, I gotta break free/Depression’s got a hold of me/Depression’s gonna kill me”

Efter att ha känt mig låg i två veckor har jag insett vad som är fel. En politisk depression håller mitt sinne i ett järngrepp. Ingen rock’n’roll-injektion verkar hjälpa. Inte ens en trve pvnk metal cvlt-ritual biter.
Q: Varför? A: Därför:
Jag är inte särskilt välutbildad. Jag har fjuttiga 20 högskolepoäng till mitt namn. Jag har alltid sett mig själv som på sin höjd medelintelligent. Visst, socialt kompetent när jag inte bränner broar till höger och vänster, men något läshuvud, det har jag inte.
Men den senaste tidens kulturella… och mediala… förintelse… vi pratar då alltså om en… en total och fullständig förintelse av alla IQ-relaterade infallsvinklar, har fått mig att inse att jag tillhör de smartaste svinen i klassen. Det, om något, är orsak till en depression.
Jag är Dave Mustaine i en kapsejsad båt där Ted Nugent är kapten och Vinnie Stigma ansvarar för livbåtarna. Djupt, djupt nedslående.
Som svensk känner jag mig kränkt av Sverige. Vad är vi?

Johan Croneman: Fuck me and marry me young.

Soundtrack: Ljudet av hela nationen som hysteriskt försöker klämma in sig i samma kollektiva mentala lådbil. Snabbt, snabbt, snabbt som satan ska det gå! Alla ska med! Alla ska med sa jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fler kränkte människor ,fast det är bara början om några år vardagsmat då Anka e drottning i blå Reinfeldt land.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5859436.ab

Anonym sa...

mustaine, nugent & stigma ! vilket fantastiskt band det hade blivit.

Redroof sa...

Välkommen till verkligheten. Det är vidrigt med perspektiv.