tisdag 15 september 2009

”The pleasantries are gone/We’re stripped of all we were/In the eyes of tigerpatriarkatet



Jag tyckte väl att det fanns ett icke-sexualiserat område av samhället. Suveränt att det hålet nu täppts till och att Metro gör reklam för igenfyllandet över hela förstasidan. Med stripaerobics håller kvinnsen sig snygga och smärta samtidigt som de kan ”hitta sin sensuella sida”. Bra av Metro att inte ställa några kritiska frågor. Som till exempel vad och vem som definierar sensuellitet. Alla vet ju redan att det är de tre vise männen – Hugh Hefner, Bingo Rimér, Carmen Electra – som gör det, så varför ifrågasätta något? Givet. Inte ska brudarna kunna vara måna om hälsa och fysik, utan att vi män också får något för det?

Kuken ska ju, trots allt, ha sitt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

damnright

henry fiat sa...

läser man Metro får man nästan skylla sig själv. maken till oansvarsfull nyhetstidning har jag inte skådat sen jag öppnade ett Aftonblad för nån vecka sen.

Anonym sa...

OANSVARSFULL? HUR MENA DU?

Ola sa...

om du läser böcker (ingen diss eller så, du skriver aldrig om det så jag vet inte om du läser) så vill jag rekommendera Blind Faith av Ben Elton.

Herral de Santina sa...

måna år sedan i Umeå. Jag arrangerade en mindre tillställning och hade bjudit in några kulturknuttar/koftor, då jag för tillfället arbetade för en ideell kulturorganisation. En av knuttarna (med högskolepoäöng fallandes ur röven) kommer in i min lägenhet och granskar bokhyllan, som är proppfull med all möjlig skrivkonst. Han säger: ”Jaha, jag hade hört att du inte ägde några böcker alls. Men det gör du ju.”