onsdag 30 september 2009

The Ritual pride


Jag skulle kunna relatera till Bono och Edge om det inte vore för att de är helt slut som människor.

Trots att jag spelat på så många skivor genom åren blir jag fortfarande orimligt stolt när jag ser en främling stödja ett band jag är med i. Inte vännen som får ett ex av skivan, inte kollegan som jag byter en t-shirt med, inte släktingen som pliktskyldigt bär en pin – utan en icke-relaterad individ som på eget bevåg gillar det jag gör.
Som igår. I Gamla Stan kliver en person, helt utan subkulturella ringmärkningar, på tunnebanan. I händerna: Barnvagn samt Sound Pollution-påse fylld med 180 vinylgram Sonic Ritual/Sanctuary in Blasphemy. Stolthet på en tub.

Apropå stolthet: Jag börjar dagen med ”Really Fast vol. 1”. Helt stört vilka band som fanns i Sverige. Året är 1783, resten av Europa sitter i princip och tutar i sina färgglada lådbilar – vi har Missbrukarna från Hudiksvall. Hudiksvall?! Vad gott har någonsin kommit från glada Hudik förutom Missbrukarna? Få se, vart la jag nu min officiella Sabaton-välsignade Sverigefana? Här ska viftas.

Apropå Sonic Ritual/Sanctuary in Blasphmey: Vinylen börjar ta slut. Hasta till Sound Pollution, Swahili Bob eller Repulsive om ni ska ha tag i ett ex.

17 kommentarer:

sofia sa...

ehh.. förutom onämnbara dåliga band undertecknad medverkat i under sina år i ursprungsstaden är faktiskt brainbombs från hudiksvall.

Herral de Santina sa...

Sant. Varför tror jag att de är från Pruppsala?

Hägg sa...

Totalitär är ju för fan ifrån Hudiksvall!

Andréas sa...

Hur många ex av plattan tryckte ni upp?

Herral de Santina sa...

Ja jag e ju uppenbarligen en färgglad lådbil själv.

500st.

Per sa...

sofia
Ska jag gissa på Akustisk panik osv?
Hudik har bidragit med många bra band, man ska aldrig glömma Swinehood tex

Ratfish sa...

Finns inge bättre än Missbrukarna! Ville bara få det sagt...

FA sa...

Henrik heter mannen med barnvagnen + splitskivan. Han sjöng en gång i kängbandet Rotten Dastards från Vimmerby och han sade igår att spliten var jävligt bra. Jag litar på honom och tänkte därför köpa en själv.

Herral de Santina sa...

Noooooo. Nu vet jag ju vem det är. Allt är förstört.

I Just Can't Hate enough börjar bli Flashback up in this motherfucker.

Hjalle sa...

Tänk om barnvagnsmannen bara var ute efter Sanctuary in Blasphemy.

Memento mori – Kom ihåg att du är dödlig.

Herral de Santina sa...

Jag utgick faktiskt att han ville ha båda banden då de är de bästa i landet. Det gör det inte mindre roligt.

Anonym sa...

FA: För övrigt har ja ju suttit i fylle cell i vimmerby. har den där barnvagns crustisen gjort de me?

Domarn sa...

I Gbg översätts memento mori med "tänk på döden". Subtilt, som vanligt.

Herral de Santina sa...

Är inte GBG döden?

Marcus sa...

Var kan man beställa ett ex av skivan?

Herral de Santina sa...

High-Roller Records, Sound Pollution, Repulsive.

Domarn sa...

Jo, när man dör hamnar man i Göteborg. Jag kommer upp den 23:e och spökar för er.