söndag 27 september 2009

Our piercer in Peru


Glömde: Olivia fick en jättefin present av Swahili-Johan, en tröja gjord av peruansk lamaull. Tack så enormt mycket. Den blir perfekt i vinter. Fast jag ifrågasätter det praktiska i barnkläder som inte går att maskintvätta. Bebisar spyr oändliga mängder. Vår tvättmaskin snurrar runt, runt, runt (”Smutsigt byk”, ”Rätt och slätt/Huvudtvätt etcetera) hela tiden. Både hennes och våra kläder är ständigt kräkfläckade och jag byter t-shirts nonstop. Det är mer socialt accepterat med spya på kläderna när du är sex veckor än 32 år, så jag får chans att nyttja hela garderoben.


”Hallå, ingen peruansk lamaull här inne va?”


Olivia och Krillebus slappar i nedspydda kläder.

3 kommentarer:

Parne sa...

Jag gav Headcleaners chansen igen i veckan. Fan vet om jag inte får ge mig efter alla år. Det funkade. För första gången.

Parne sa...

Ett tips...
Rätt och slätt - HANDTVÄTT.

Du vill ju vara old school...

Herral de Santina sa...

Fuck en andra chans. Ge singlarna till mig.