torsdag 24 september 2009

Mediasverige: The game of the arseholes

”– Hon är en fantastisk kvinna, som liksom jag vet hur man drar igång en jävla debatt och hittar folks ömma tår och trycker på dessa. Hon är exakt vad Sverige behöver.”

Vad är poängen med en debatt om det enda som premieras och lyfts fram är dumhet? Visst, jag kan klä mig i en SS-uniform och paradera längs Drottninggatan, siegheilande och propagerande för en kvinnosyn från 1700-talet, samtidigt som jag runkar på bilder av små barn från tredje världen. Provokativt – otroligt. Men det gör inte det jag har att säga till mindre outbildat, ogenomtänkt och korkat. Och – och! – vari ligger debatten som Anna Anka väckt? Ingenstans. Provokation för provokationens sak är inte detsamma som debatt.

Jag är hellre politiskt korrekt och lagom än en idiot. Jag ska flytta till ett land där det som behövs inte är en sönderopererad, känslokall, rasistisk, skånsk sexistapa, vars enda merit består av att hon gått sängvägen till en pensionärs miljoner.

5 kommentarer:

. sa...

GILLA! Du är ett geni.

Anonym sa...

Kan man inte bara låta dessa amöbor provocera varandra i ensamhet, då blir alla vinnare.

Herral de Santina sa...

Egentligen, jo. Jag är en dålig människa.

Sulla sa...

Huvudet på spiken, definitivt.

Steve sa...

Jag håller med om att vara politiskt inkorrekt bara för sakens skull inte är så värst givande, såvida det inte rör humor, typ Spermaharen osv. Och Anna Anka är inte rolig på nåt sätt, inte ens på ett lyteskomiskt vis. Hon är ingen riktig kvinna, hon är en rymdvarelse.