torsdag 3 september 2009

En gnagarpappas bekännelser


Anna: ”kan någon ta den här mannen på allvar, nu när han ska vara genuin och ’på riktigt’?”

Är det verkligen är sååå genuint och riktigt att skrika ”kill kill kill” i ansiktet på sin dotter. Vad säger Socialstyrelsen om det? Då jag inte är Alex Schulman, aka High commander of MOG*, skulle jag aldrig skrika ”kill kill kill” åt min avkomma. Jag har den subkulturella finsmaken att gasta ”Faster, pussycat! Kill! Kill!” åt Olivia när tiden är inne. Spädbarn och Russ Meyer delar nämligen huvudintresse: Feta pattar.

*Mollusk Occupation of Government


”Mmmmm… Tura Satana.”

6 kommentarer:

. sa...

Jag ska börja fakturera dig för blogguppslag.

Och det kanske inte är så att JAG anser honom seriös, utan att han, efter sin bok om sin pappa samt sin nya fadersroll, försöker sig på en allvarlig attityd.

Herral de Santina sa...

Twittersummering av hans s.k. bok:

”Min pappa var gammal. Han dog. Bu-fucking-ho.”

. sa...

Twittersummering av hans föräldraskap:

"Jag skaffade barn för att jag var uttråkad och ville ha ny attityd."

Anonym sa...

Christoffer, hans farsa tog livet av sig

Herral de Santina sa...

…eller inte:
Allan Schulman död
Journalisten och tv-producenten Allan Schulman avled natten till lördagen vid en ålder av 83 år. Efter att ha genomgått en operation orkade hjärtat inte längre.

Den vitskäggige finlandssvensken arbetade nästan hela sitt liv inom radio- och tv-branschen. Mest känd blev han som producent åt folkkäre Lennart Hyland.

Bland annat producerade han det populära programmet Hylands hörna.
TT
Publicerad: 2003-07-12

J And sa...

Tänker bara på den där Jerry's Kids skivan/låten/introt.