söndag 20 november 2011

Dirty weekend - en jävla helg…


…då jag smygstartar ledigheten redan på fredagens lunchrast genom att spela bowling med Johan. Mat och en serie för nittiofem kronor. Det har sina fördelar att jobba på Gärdet.


…då jag tar med Olivia Obliteration på pizzeria. Mest för att jag uppskattar enormt att hon nu blivit tillräckligt gammal för att bjuda med på etablissemang. Hon är sin mors dotter och gillar banan, ananas. Och curry.


…då Mattias kommer förbi för att konstatera att Olivia håller på att repa inför att provspela med australiska Portal. De sjunger om ”Abstract Horror, Cthulhu Mythos” och ser ut samt låter ungefär så här:


Mattias berättar om när han nyligen var i Kanada och spelade. På scen stod även ett återförenat Religious War – grovt underskattade enligt mig, den sämsta skiten någonsin enligt honom. Nåväl.

Mattias säger att ena killen varit med i Poison Idea och fått kicken på grund av alkoholproblem. Det är ganska exakt samma ironi som att Dave Mustaine sparkades ur Metallica för sitt drickande.

Gånger 40 000 000 000 000.



…då Ika bladar förbi för att lyssna på bra musik och se mig organisera mina cd:er. Den exakta spellistan är oklar då den filtrerats genom två pavor shiraz.

Men jag minns att vi blästrade oss fram bland Diamond Head, Poison Idea, Danava, Dundertåget, Skogen Brinner, Fear of God, Master’s Hammer (”inte imponerad, måste vara orgeln som förstör det för mig”, enligt Ika), Final Exit, Step Forward, Megadeth, Ministry, Saint Vitus, GISM (”det sjukaste jag hört”, enligt Ika), samtidigt som vi kollade på Gauze-rövarna på ”Fuck heads”.

Sinnessjukt tajta rövar, de äro.

En tämligen bra helg på alla sätt och vis. Och när jag nu kikar på ovanstående bilder slår det mig vilken extremt slapp stil mina vänner har när det kommer till soffhäng.

3 kommentarer:

henry fiat sa...

när jag var yngre och inte hade uppemot 5000 skivor brukade jag lägga ut alla skivorna på golvet (mest cdskivor på den tiden) och sen roa mig med att sortera upp allting igen. roligt tidsfördriv. nu skulle jag aldrig orka.

det jobbigaste med att köpa skivor är ju annars att man måste sortera in grejerna förr eller senare.

Sof sa...

Ah Ballbreaker, bra mat och ännu bättre bowling! Ett vuxendagis!

Herral de Santina sa...

Sof: Och inte minst ett putslustigt namn.