söndag 27 november 2011

Heil and kill


Ett av internets absolut mest rimliga tillfällen.

Av en slump faller jag över ett annat rimligt internetögonblick – gammal bloggbatalj där jag gick i närkamp med någon sorts Krishna-tomte. Ni kan börja följa slaget här och sedan leta er tillbaka via inlägg och kommentarer. Om ni orkar.

Undrar hur mycket tid jag lagt på att kompromisslöst håna de religiösa. Är det bortslösad tid? Är det vad som kommer att stå på min gravsten? ”Han kom. Han såg. Han hånade Gud”. Jag har hört sämre nekrologer.



En tillbakablick till eran då den svenska hardcorepunken hade ett mer avslappnat förhållande till ordet ”bög”.

9 kommentarer:

Krapotkin sa...

"Disco är ett jävla mög, se på han, han är bög"

Svensk hc, misogyn böghatande och alldeles underbar.

Antifag sa...

VSG, MOD LIK, ANTI-FAG: http://www.youtube.com/watch?v=YKsuBaWhK3w

Anonym sa...

Vilken era talar vi om?

/Johannes

Gurgel sa...

Folk minns bara snedstegen och tobleronen så det lär komma stå "Han kom. Han såg. Han hyllade Carola" istället är jag rädd

Slobodan Burgher sa...

Mest spelade 7" for mig ar 2012.

Herral de Santina sa...

Slobo: Eh. Va?

Slobodan Burgher sa...

ha! ja, mob 47an allsa. sorry i am engelsk.

Herral de Santina sa...

Slobo: Fast det är ju fortfarande 2011...

Slobodan Burgher sa...

Gah! Menade givetvis 2011...