lördag 19 november 2011

Hata synden, inte syndaren
Hata Jesus, inte tanten


Autentisk konversation i Götgatsbacken, klockan 15.04.

Jag: Hej, vad säljer ni?
Tonårstjej: Vi säljer bullar för att samla in pengar till ett barnhem i Sri Lanka. De kostar fem kronor.
Jag: Okej, ge mig en.
Tonårstjej: Va, är det sant?! Tack! Du, vad är det där för band?
Jag: Eh. Va?
Tonårstjej: På din t-shirt.
Jag: Jaha. Det är The Addiction. Japansk punk. Typ UK82-stuk.
Tonårstjej: Fränt! Gillar du Bad Religion?
Jag: Ja, det gör jag.
Tonårstjej: Fett! Gillar du NOFX?
Jag: Inte så mycket som när jag var yngre. Men de är helt okej.
Tonårstjej: Det är min styvpappa som spelar trummor där!
Jag: Eh. Va?
Tonårstjej: Min styvpappa spelar trummor i NOFX.
Jag: Nu hittar du på.
Tonårstjej: Nej, det är sant!
Jag: Vad heter han?
Tonårstjej: Eeehhh… Okej, jag hittar på.

Sedan kommer en stor tant och börjar skrika högt och aggressivt om att Jesus sälskar alla. Tonårsgänget som samlar in pengar till de fattiga packar ihop och drar. Jag bladar iväg med min dotter på grund av rädsla för dåren.

Tanten står kvar och supervrålar om Jesus kärleksbudskap.

Jag hatar Jesus.



Ett tips för de som är genuint intresserade. Den här står i punkbacken på nyöppnade Alley Stuff, Urvädersgränd. Tvåhundra kronor.

Som hittat.

1 kommentar:

Getvarg S sa...

ensam i natt är en av mina favoritlåtar, all time!