fredag 1 januari 2010

”And so we are told this is the golden age/And gold is the reason for the wars we wage/Nothing changes/On New Year’s Day”


En bild säger mer om 2009 än 1 000 årssummeringar och listor. Så här packade jag inte väskan när vi sänkte ner 2008 i graven.


Andy styr vegetariska kanapéer och bubbel till de vuxna…


…Cornelia lallar gröt till den minsta. Inget krångel.


Cornelia, Majken, Kristin, Andy. Mmmmm… Iphonekvalité! *GILLA*


Majken och Olivia.
BFFL.
BYOB.
DFL.
CFDL.
AWOL.
Etcetera.


Champagneflaskan, som jag lagrat sedan min 30-årsdag, korkades aldrig upp. Vi var hemma innan tolvslaget efter en stadig diet bestående av Sailor Jerry-rom och Grover-sugrör. Champagnen får vänta ett år till. Eller Olivias student.


I Just Can’t Hate Enough-familjen önskar alla ett fröjdefullt 2010.
Nu jävlar, nu händer det. Efter det dummaste decenniumet i världshistoren vänder vi på skiten och blir smartare, bättre och vettigare som livsform. Jag tror på människan.

En liten reflektion över natten som gått bara:
I Sverige är det förbjudet att röka på krogen. Folk som röker betrakts med samma avsky som pedofiler, dubbeldippare och nazister. I Sverige vill en betydande andel politiker lagstifta om cykelhjälm. I Sverige är det kontroversiellt med sprututbyte för narkomaner då det enligt reaktionära krafter ses som ”en legitimering av missbruk”. I Sverige har vi en fullständig orimlig, overklig och kontraproduktiv nollvision i trafiken. I Sverige får du 900 kr i böter om du parkerar för nära ett övergångsställe men kommer undan med en obetydligt större summa om du köper sex av barn. I Sverige är det tillåtet att knulla din häst, om du har en. Såvida det inte står bortom all rimlig tvivel att hästen inte gillar att bli knullad av sin ägare. Då är det inte okej. Och så vidare.

I Sverige är det däremot helt okej och alldeles jättelagligt att sälja obegränsade mängder krutfyllda raketer till människor (läs: män) som saknar utbildning, erfarenhet, IQ och folkvett och som i 9 fall av 10 kommer att använda dessa dödliga missiler när de är beyond pruttfulla.

Rimligt. Go Sweden, go.

12 kommentarer:

Lisa D-H sa...

alltså, med risk för att låta som en stalkerdåre, men ni är sjutton den snyggaste och coolaste familj jag sett på länge!

Morrica sa...

Ni är en vacker familj

Andréas sa...

Hade en nykter nyår och irriterades till galenskap av alla idioter som hade sparat de största raketerna och bomberna till klockan 3 på natten... och då ville smälla dem utanför mitt fönster. Om de nu ska smälla kan de väl göra det vid tolvslaget. Jag låg bara och hoppades att någon av dem skulle smälla av sig halva ansiktet.

Herral de Santina sa...

Lisa + Morrica: Tack!

Andreas: Hear, hear.

Simon sa...

Nu har jag följt din blogg regelbundet i ungefär ett år. Man jublar lite när man ser att det är ett nytt inlägg och det är alltid lika bra skrivet. Grym blogg helt enkelt!

Herral de Santina sa...

Tack till dig med. *GILLA*

MVH
Världens argaste hårdrockare.

Jag heter också Simon sa...

Jag hatar nyårsafton, har gjort det sedan jag slutade att själv smälla smällare. Splittret från Johanssons brevlåda flög högt upp i den klara luften och spred sig i den kalla snön var ett av då få pre-pubertala nöjen som byn hade att bjuda på. När skoltoaletter, glasflaskor, postlådor, grön vägsands behållare och ett och annat fönster sprängts var det helt plötsligt inte lika roligt med tigerskott och thunderkings längre. Mitt hat för nyårsafton sjönk djupare ner i det tjärfyllda träsk som är min själ när min klasskompis Mehdi kaskadkräktes i mitt vardagsrum första gången jag anordnade nyårs-baluns i villan i byn. Livet går ju som bekant vidare för de flesta av oss, men tydligen inte för nyårsafton. Jag har spenderat nyårsaftnar, nykter, full, hög, arg, glad och ledsen. Alltid med en viss ångest i mitt bröst. Nyårsafton i år bjöd mest på småsur stämning i familjen, trevligt sällskap och mycket mat. Tolvslaget var som vanligt ett anitklimax.

Det slog mig här om dagen att jag nu följt 138:an i snart ett år, någon gång i januari förra året ramlade jag in på din blogg och blev fast. Eller, 138:an fanns väl också på skunk när det begav sig? Men det räknas inte riktigt. Hur som helst så är det en mycket trevlig blogg du har, lagom nivå av hat, subkulturellt tjafs och medie-svängen. Kudos!

Herral de Santina sa...

Tack men jag kan inte ta er på allvar om ni inte stavar Simon med ”C”.

http://www.tv6.se/blog/cimon/2009/12/18/haer-ska-smulas

Sanna sa...

Gott nytt år fina familjen önskar vi från Göteborg!

Herral de Santina sa...

Åh, tack detsamma!

Slobodan Burgher sa...

CFDL. YEs.

Mulle sa...

Glöm inte att:det är lagligt att knulla sina kor,däremot grymt straffbart att låta dom gå utomhus när dom vill.