söndag 24 januari 2010

Vinyl Paper: Tävling FTW


Ah, the krautness.

I helgen plockade jag upp en partypåse från Paper, vars antika album äntligen släppts på vinyl. Änt-fucking-ligen. Jag är så glad att jag lottar ut mitt digitala exemplar. I priset ingår:

1 x Paper ”An obejct” cd
1 x Paper ”A sticker”
1 x Paper ”A ballong”
1 x Paper ”A pin”
1 x Java ”S/t” cd

Den sistnämnda konstellationen har lite och ingenting med Stockholms krautscen att göra. Den jammades in på kassett i Gävle, 1996. Skivan, inspelad av folk från Ashram och (senare) Trapdoor Fucking Exit, har letat sig in i mina promohungriga händer via mystiska omvägar. Kompetent – men inte riktigt min grej. Jag tror den får ett bättre, mer älskande hem någon annanstans.

Innan vi tar frågorna vill jag bara säga att:
1. High on Fire. Första spåret. Tillika titelspåret. På. Nya. Albumet. ”Snakes for the divine”. Basljudet. Bas-fucking-jävla-sperma-i-ögat-ljudet. Helvete och Hitler. Villen låt. Metal, för satan! Metal för Satan!

2. Rebecka är den enda bloggaren värd att följa. Hennes senaste inlägg är hysteriskt kul och precis rätt på pungen. Jag är inte 20 år, jag är inte student och jag står numera väldigt sällan kring en köksfläkt på en hemmafest. Men jag förstår exakt allt hon säger. Jag kan relatera. Hon är relatera. Varför är hon begränsad till en obskyr blogg i egen regi?
Ge henne världen – nu.

Och nu: frågor. Lämna den rätta tipsraden som kommentar. Bry er inte om adressen. Den tar vi senare.

Fråga 1: Paper-sångaren brukar ha en t-shirt på sig med en mycket välkänd seriefigur. Vad heter figuren?
1. Gustaf.
3. Carlos Sathanas.
8. Skitsylen

Fråga 2: Vad är denna figur?
1. Basist i Repugnant.
3. En fet och lat katt.
8. Sångare/rappare i Totalt Jävla Mörker.

Fråga 3: Vad älskar denna figur mer än religiösa människor av alla de slag älskar att hata bögar?
1. Sauerkraut.
3. Utomparlamentariska, autonoma grupperingar som syftar till att, genom subversiv och konspiratorisk verksamhet, kullkasta det rådande kapitalistiska och patriarkala (skit)systemet.
8. Lasagne.


Tävlingsvinst (kanin i morotsbil ej inkluderad).

Bäst just nu: ”Semi-smart” med The Suicide Commandos.

16 kommentarer:

Anonym sa...

138! Ge mig! Hur skriver man sitt namn? Kalla mig anonym.

Ludvig Nordahl sa...

1
3
8

Unknown sa...

SVAR:

1
3
8

mvh Viktor

Bengt Jovovich sa...

1. Gustaf
2. En fet och lat katt.
3. Lasagne

J And sa...

Jag svarar 1, 3 och 8!

Joel N sa...

Gustaf, en fet lat katt som gillar lasagne! så fråga 1: blir en 1:a fråga två en 3:a och fråga 3 en 8:a

My name is god sa...

1
3
8

Så lyder de rätta svaren.

daniel sa...

rätt svar bör väl var 138..

Anal Elf Kid sa...

138? How, queer...?

Herral de Santina sa...

Nu är det ju då ganska svårt att dela ut pris till ngn som är anonym… Rent generellt, sådär.

Herral de Santina sa...

Anonym: Maila mig på christofferjonSNABELFUCKINGAgmail och försök övertyga mig om att du är du. Lyckas du inte så vinner tvåan.

R sa...

Naw!!!

Ludvig Nordahl sa...

sjukt spännande! hoppas du inte är du

Herral de Santina sa...

Tyvärr Ludvig. Han var han.

Ludvig Nordahl sa...

fan

Head of the gypsys sa...

Saknar du mig eller?
/Grga