onsdag 13 januari 2010

Projects in the nite: 7 inches of pleasure pt 7, a.k.a.
old habits die hard


…aaand we’re back.

Blixtkrigreflektioner:
Boycot/Argue Damnation: efter alla dessa år är det fortfarande störande att omslaget är liiite för stort. Knullar upp harmonin i hyllan. Dock är konceptet för omslaget och titeln oöverträffat.
Bombanfall: orimligt överskattat band. Standard.
Bombstrike: bättre än Bombanfall.
Born Dead Icons: orimligt underskattat band. Stolt över att jag fick arbeta med dessa knepiga kanadensare. Insanely godly.
Coma: rimligt underskattade, knepiga, lite stolt här med.
Bombus: jag kan komma på ett enda oetablerat rockband i hela Sverige som det är tvunget att hålla ögonen på under 2010.
Det är Bombus.
Bruce: hur hamnade du här? Måste bero på att jag älskar Laibachs version av ”War”.

7 inches of pleasure pt 1.
7 inches of pleasure pt 2.
7 inches of pleasure pt. 3
7 inches of pleasure pt. 4
7 inches of pleasure pt. 5
7 inches of pleasure pt. 6

Märkte ni hur Coma fuckade bokstavsordning tack vare att Born Dead Icons-skivan är en split? Jobbigt va? Ordnung muss sein!

Snitting: ang. ettan där – vilka är/var Thaw?

17 kommentarer:

Slobodan Burgher sa...

"Bombanfall: orimligt överskattat band. Standard.
Bombstrike: bättre än Bombanfall."

Pa internet sprak: EPIC FAIL! Kudos med Game of Deathief (ett maste i var mans hem)

Herral de Santina sa...

Tja, vad kan jag säga? Jag försöker å försöker men den lämnar mig fortfarande kall och disträ. acquired taste? acquired generic.

Parne sa...

Käre vän. För fan. Bombanfall överskattade? Standard?

Jesus Jävla Krajst.

Jag gråter.

Kowboy Kurt sa...

Dissa Bombanfall – veckans snackis i punk-o-sfären! KUDOS KUNT!

sagizess sa...

är inte thraw bandet med snubben från god bullies?

sagizess sa...

nej det var thrall jag tänkte på, sorry

Andy sa...

"Bombanfall: orimligt överskattat band. Standard."

Denna gång är det jag somm irriterat viftar bort vad du säger.

Unknown sa...

hej hej ja har aldrig fattat varför man inte vill ha en cd efter som ljudet är bättre på cdn än på gammla skivorna. men man gör som man vil men ja skulle inte köpa gammla.

hej då tommy

Unknown sa...

hej tror att mitt gammla medelande försvan men ja sa att ja aldrig fattat varför folk inte hellre har cdn istället för gammla skivan efter som cdn har bättre ljud o lättare att använda. ja gillar metal men inte punken o det kanske är de att ja vill ha bättre ljud än dom som gillar punken.

hej då tommy

Per sa...

Born dead icons var så jävla bra,jag ångrar fortfarande att jag inte såg dom i Köpenhamn, Malmö eller vartfan det var de spelade. Hm,jag saknar nog dessutom nån av de där singlarna.
Coma,de är Fingspång va? De var bättre live än på platta, trots att de framstoden smula som trendföljare.
Hm, det finns bättre Boycot plattor,med rätt storlek på omslaget. Spliten med Yuppiecrucher tex

Herral de Santina sa...

Parne: Fast du hör ju inte skillnad på ”Phantom lord” + ”Metal milita”.

Anonym sa...

Undrar om inte Staffan menar Converge-låten "Thaw". Vore ganska otippat, men enda låten jag kommer att tänka på som heter just det.

J sa...

Coma: jäkligt bra band, men det känns som om dom hade kunnat blivit legendariska om deras leverne hade blivit allmän kännedom i punkscenen. Värre kaos än i Finspång fick man fan leta efter. Det var stället som folk från Nyköping snackade om på sånt sätt som folk från resten av sverige snackade om Nyköping.

Sångaren körde runken på varje spelning jag såg dom på, och det här var ju tidigt tvåtusental när alla var väldigt pk-crust. Great tyckte jag

J sa...

Bombus ja. Deras inspelning av fullängdare går enligt egen utsago finfint. ska man vara safe tippar man den till Sveriges bästa skiva 2010. Jag tror nåt fett amerikanskt bolag kommer nappa. Southern Lord eller Teepee kanske

affe sa...

between us har också en låt som heter just thaw.

pico della mirandola sa...

för att inte tala om septic death. det är nog den det talas om. för den är så jävla bra.

snitting sa...

Christoffer: "Thaw (cold world)" av Septic Death, alltså. Sorry about otydligheten.