söndag 17 januari 2010

Autotuned sexualisering av barn:
win-win för artist och kapital

Jag och Olivia Obliteration går upp tidigt denna söndag. Jag ska skriva om 00-talets bästa album till Close-Up. Hon ska göra pruttljud med munnen och leka med en tygfigur som föreställer en kanin i en morotsbil. Allt är som sig bör.

I bakgrunden går tv:n, MTV. Jag vänder bort Olivia så hon sitter med ryggen mot, trots att kanalen vevar sin barnshow. ”Super pop: Musikprogrammet för våra yngre tittare, det blir inte poppigare än MTV Super POP!”. Ja jävlar, hej vad det går, de kränger pattar och lår.

Takida
, feta bröst, Kent, sex, knulleri, sexiga stycken som objekt, manliga män som erövrare, strippor, höga klackar, naket, Lady Gaga visar sin futuristiska fitta för några cybergubbs, autotuner, string, lack, läder, nätstrumpor, mer fittor på parad och så mycket pumpande pattar att heterosexualiteten känns krystad. Ingen som försöker så här hårt kan vara helt straight, om ni fattar vad jag menar.

I botten av rutan rullar Hotmatch, en XXX-tjänst där du ska sms:a in ”namnet på din kärlek”. ”Är du kär? Vill du veta dina chanser?”. Ett rimligt användande av 15 kr. Just nu är det Alex och Sabina som får veta om de passar ihop. Det verkar lovande. Hon har ”några riktigt fina delar” och han ”tycker om det direkt på morgonen”. Hur skulle det förhållandet – mellan två av kanalens ”yngre tittare” – inte kunna fungera? A match made in MTV heaven.

Bolibompa, hörde du det här? Så här ska en slipsten dras. Det är aldrig för tidigt att göra ditt barn till ett sexigt våp, redo att behaga.

Kids – sexualisera mera.

5 kommentarer:

Andréas sa...

MTV suger! jag tål inte kanalen och allt vad den står för nuförtiden.

putte sa...

de här e bättre krejor....

http://www.youtube.com/watch?v=gHfdQZCvoKg

Julia sa...

Ganska ofta saknar jag inte alls TV.

Härmapan sa...

NOTE TO SELF:
- Tits n' ass
- Objektifiering
- "Så tillfredsställer du din kille"
- Brazilian wax
- Bantningstips

En liten lista med bra idéer, ska sätta mig med manus nu.

Herral de Santina sa...

Härmapan: Don't foget to cut me a slice of ze profits.