fredag 29 januari 2010

”She was a ballerina on Södermalm
Stiletto heels and Cuba Cola”


En ytterst orimligt skriven punk-o-rama-artikel. Koketterande Kamratposten-style enligt den trötta modellen jag-klappar-folk-på-huvudet . Lite som den här grejen.

I övrigt finns det få akter som får mig att känna tidens tand som The (International) Noise Conspiracy. För mig är de fortfarande ett nytt band då de bildades ur askan av Refused. Det var igår. Sedan läser jag om någon kulturfashionista vars enda minderåriga punkkonsert någonsin var just INC. Då inser jag att Den Egentlige Lyxzén och hans Mery Men of Marxists är inne på tolfte året.

2 kommentarer:

METHOD MAN sa...

Vad heter artikelförfattaren då? Kudos att han eller Audionom döljer Refused-kopplingen.

Jonsson sa...

Du är nu en gubbjävel!