tisdag 5 januari 2010

Poetry mosh, a.k.a. Björn Ranelid – up yours

Konversationen går via Markus Krunegård till Mauro Scocco och slutligen Christer Sandelin, som för någon dag sedan besökte Death Row-Henriks jobb i jakt på en obskyr ”Mr Bean”-dvd.

Anna utbrister ”Vet du att Mauro gillar att sitta på Sture Hof och sörpla på en hummer lite då och då?”. Denna störtflod av totalt meningslös information gör mig galet sinnlig. Jag ställer mig upp och – inspirerad av det här – skaldar jag rakt från hjärtat:

Den som sörpla bajs från insekt, jag icke tåla kan.
Bister sörja ur en död bakdel, är ej föda för en man.
Havets frukter må till synen skimra som läckra.
Men om du den smaka, du diarrén får illa fäkta.

Anna låter sig inte knäckas, sparkar undan stolen och deklarerar med stark och klart ringande nyårsstämma:

Hipster
Hipster
Från dörren skymta
Lilla grisen
Lilla grisen
från tallriken grymta
Stackars hummer
what a bummer
Lilla räka
hipster ska snart kräka
Tragedi, sordi, ondska och död
Kött, fisk och fågel är den dumme hipsterns dagliga bröd.

Vem vann?

13 kommentarer:

. sa...

Trycker *gilla* på det här inlägget.

Herral de Santina sa...

Vi får väl se vad bloggens poesifanatiker trycker om ditt gärdsgårdsrimmande…

. sa...

Hatare. Jag trycker *ogilla* på dig.

Herral de Santina sa...

Lögnhals! Du är en kvinna som inte klarar av sinnlighet och kärlek!

Denim Daffer sa...

Att nosa mus är att simma
från stranden jag
till stranden du
i kussimurran vi

. sa...

Kanalje. Luftslott. Bla.

Petri sa...

Skaldjuren, dom enda i sammanhanget som fick nån att skita på sig. Alltid höga poäng på det.

johan, aka trixy sa...

Krunegård & Scocco då är fan diaré att föredra

Herral de Santina sa...

Cornelia gillar Krunegård. Plus att han är vegetarian.

johan, aka trixy sa...

Det finns inga ursäkter för att gilla Krunegård, Hitler var också veg

. sa...

Säger du att du INTE gillar Hitler?

Per B sa...

Rävjakt - för verklighetens folk! http://www.expressen.se/debatt/1.1833275/camerons-popularitet-ger-hopp-om-ravjakten

Akerbeltz sa...

Hey Christopher, this is Luc from Bordeaux, France. Remember me? Hope all is well... check out my shitty blog...