onsdag 19 oktober 2011

Den futila dumheten i att försöka vara elit genom att kokettera med världens största band



Nina: Snygg t-shirt, jag har en likdan.
Jag: Fast det här är ett original. Det är min första bandt-shirt någonsin. Fick den på min födelsedag när jag gick i sexan, av mamma.
Nina: Oj, du måste ha varit jättetjock då om du fortfarande kan ha den.
Jag: Eh.
Lovisa: Vad välbehållen den är. Du kan köpa en exakt likadan för tvåhundra spänn på H&M.
Jag: Fast det här är ett original. Jag har haft den sedan jag var tolv!
Johan: Jobbigt att behöva dra den storyn varje gång.
Jag: Det är ett original! Gah! Gah! Gaaaah!


För övrigt var jag den enda igår som var emot historierevisionistisk censur av litteratur samt övriga kultur- och konstyttringar.

5 kommentarer:

Grga sa...

Grymt! Jag har en från 87 som det står "Guns N´Roses was here" i rosa på ryggen. Den är fanimig mer originale än din, hah!

Herral de Santina sa...

Det gör det på min med. Touché!

Jonathan Strandlund sa...

Min Ramones-tröja från Brain Drain turnén (rosa vadderad cell med gultandad galning och Hey Ho Let´s Go i rosa på ryggen) passar men det luktar förråd av den. Kanske lika bra med tanke på överdoseringen av rosa. Min Use Your Illusion från Globenspelningarna 1992 är dock finare än finast.

Grga sa...

Jaja håll käften och rå hit med "Appetite...."-poster som satt i din gamla hall.

Grga sa...

Jonathan Strandlund
Om den nu är i så bra skick så borde du se att det står 1991 på den.