tisdag 11 oktober 2011

Praise the lord and pass the ammunition: från Jesus Kristus främste hantlangare i Svea Rike, till ett globalt och gudomligt hot mot rocken

I somras råkade jag skriva en uppenbart ironisk krönika som tydligen inte var så uppenbart ironisk.

Den ledde till att en konsert i en kyrka blev inställd.

Ni hittar historien samt länk till originalkrönikan – här. Vill ni följa utvecklingen kronologiskt börjar ni här, sedan här och här.

Jag fick en hel del epost efter det här. Arrangören var rosenrasande och hotade med stämning. Medlemmar i Filadelfiakyrkan hörde av och påpekade att inte alla kristna är lika reaktionära och trångsynta som Stanley Sjöberg. Men mest fick jag massvis med kudos från kristna som var glada över att jag blåst i den religiösa censurluren. Min favorit är kommentaren på den här artikeln, som slår fast att:

”Röstlund ska ha en eloge för att han är så upplyst om ockultism och kunde varna för det”.

Nåväl.

Det här är flera månader sedan. Mitt liv har gått vidare. Så även Stanley Sjöbergs. Och tydligen även munkarnas, för idag fick jag en vädjan om hjälp i min inkorg. Från Slovenien.

Först fick jag det på engelska, sedan på svenska. Jag nöjer mig med att publicera Goggle Translates remix.

”Hej!
Jag talar inte Sverige Språk, så jag använde Google Translator. Hoppas du talar engelska, det är emergancy!

Jag hörde talas om musikgruppen gregorianska som ville komma till Sverige, men jag hörde att du klarar av att stoppa dessa sataniska munkar som jag lästepå denna sajt:


Kan du berätta hur du gjorde det?!?! Eftersom de kommer i 22. oktober och 23.oktober i Slovenien. Jag ber dig verkligen om stöd och att du be för oss och att vi kommer att stoppa de munkar!

Tack och Gud välsigne dig
Dxxxxn Mxxxxxxc från Slovenien!”

Ni får ursäkta denna crossover, men jag måste göra en mashup på ZZ Top och Ice Cubes Westside Connection:

”I’m bad, I’m world motherfucking wide”.

Soundtrack: ”In silence” 7”, av och med Merdoso, samt ”World domination/Bow down”, av och med Westside Connection.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kristna och google translate i samma soppa här. Kan det blir roligare? Ja, säkert, men jag höll på att fnissa ut kranvattnet över tangentbordet.

/ Mikael auf Malmö.

K.J.L.S.I sa...

Det här är bortom mitt förstånd.
Så sjukt orimligt att jag blir mörkrädd... Domedagen verkar nära!!

Johan sa...

Stort grattis! Du har Gud på din sida, så nu är allt tillåtet. Lite hat är aldrig fel, åtminstone är det så som jag har förstått kristendomen...

gurgel sa...

fan vad sjukt, helt klart som KJLSI säger nått slags tecken på apokalypsens anstormande hästkräk

Simon sa...

"Christoffer Röstlund warned the leadersship in the Church, about the banality and evil in the music in this german group." +1

Steve sa...

Oj, mycket bra. Jag var i Slovenien i somras men uppfattade det som relativt profant.

Andréas sa...

Asså denna historia kan vara det roligaste jag läst på länge. "Because of Christians on the alert"

Info Junkie sa...

Det här skämtet bara fortsätter och fortsätter att ge utdelning.

Jag vet inte om man måste vara idiot bara för att man är religiös men nog verkar det som att alla idioter är religiösa.

Fredrik sa...

Det enda jag kommer att tänka på är: var försiktig med vad du önskar dig...

Att du sen trodde att människan kunda tänka själv... Har du läst vad de människofientliga rasisterna tror om världen?

Jag bara garvar. Hela vägen. :D