fredag 21 oktober 2011

”I take pictures of you?! Not for internet! Only for private use! And print! Click, click!”

En efterlysning!

Maximumrocknroll, världens äldsta punkpublikation och den enda tidning störd nog att en gång sätta mig på omslaget, behöver hjälp från landets rockfotografer. De håller på att göra ett fotonummer och har inget från Sverige.

Och då menar jag inget.

Plåtar du nutida akter inom hardcore, punk och hardcorepunk, skriv till mrrSNABELFUCKINGAmaximumrocknroll.com. Glad amatör som råbarkad scenveteran.

Ja, detta är gammelmedia.
Nej, du får inget betalt.

Och dagen i övrigt, min sista vardag som arbetslös? Ja, den bjuder på såväl subkulturellt fashionfascistisk ringmärkning, som fredagsmys med storkok.


Förr: fult hål på benet. Nu: retrokorrekta och saligt hädangångna hardcorelegendarer från Köpenhamn.


”Pappa! Du har gammal gubbe på benet!”


De:Nihil lallade på med ett veganskt chilirecept. Jag styr ikväll…



…imorgon kokar vi på igen för Luftwaffe Sagers besök. Om receptet duger lägger jag ut det här. Väl mött.

Soundtrack för chili: ”Helvítismyrkr” av och med Arckanum, ”Relentless onslaught” av och med After The Bombs (magnifik crustmarmorering!), ”Fy fan vad jag hatar dig” av och med Makabert Fynd, ”40 000 døde barn” av och med Bannlyst. Samt Bombstrike.

6 kommentarer:

Sulla sa...

Schysst veggochilirecept vore schysst. Hittar fan inget som inte verkar skittråligt ute on the internetz.

Tomas sa...

Är det nyare Makabert Fynd? Fy fan vilken nergång det bandet gjort. Från att ha låtit en hel del som Missbrukarna på första sjuan till att släppa sjuhundra mediokra skivor efter. Mycket potential, för mycket rastlösa själar.

Herral de Santina sa...

Sulla: Lägger upp om det blev bra. Spänningen är olidlig.

Herral de Santina sa...

Tomas: Jag har aldrig brytt mig om deras skivor, bara sett dem live massa ggr och alltid varit ytterst ambivalent. Som jag skrev här:

http://canthateenough.blogspot.com/2010/10/hardcorepunk-holocaust-aka-jakten-pa.html

”Makabert Fynd. Totalt kaos med garanterat synlig stjärtskåra. Jag beundrar gitarrljudet. Så här skulle det låta om Sarcófago modell 1987 spelade sig igenom ”This is Boston not L.A.”.

A: Heeelveeeteee så otajt det är!
Krille: Jag vet. Men jag tror jag gillar det just därför.”

Men oftast har jag nog tyckt det varit rätt dåligt. Den här låten som jag nämner nu är dock svinbra. Från split7" med Tortyr. Ny.

Anonym sa...

Lyssna på originalet istället, det är Tortyr som gjort den låten och släppte den på splitten med Warvictims. Jag tycker nog att Tortyr gör den låten förtiotusenmiljarder gånger bättre..

Anonym sa...

Å då snackar vi "Fy faan va jag hatar dig"