söndag 2 oktober 2011

Flex your seven inches


Just ja. Jonas nya band Sänkt har släppt en flexi.


Kul för hela familjen.



I övrigt var jag ikväll och tog två snabba starköl med min vän Zandra. Vi gick till mitt favoritsunkhak Svanen här i Midsommarkransen. Det var länge sedan jag var där och jag har haft dåligt samvete över det.

Varför hänga på Riche när jag kan gå till Svanen? Ja, precis. Ändå är det exakt det jag gjort. Därför var det fantastiskt att se att ingenting förändrats i min frånvaro.

När vi kom dit stod bartendern inne i köket och skrek åt någon i telefonen. Riktigt, riktigt högt och argt. En kille vid ett bord upplyste oss om att vi preciiis missat ett tumult. Det var något om en grupp fotbollsfantaster från en firma, en överförfriskad man och allmänt dålig stämning. Den överförfriskade mannen ringde nu tillbaka till Svanen, där han blivit utslängd, och hotade med att bomba stället.

Killen vid bordet, som gav oss all denna info, sa att han själv bara ville ”äta lite, dricka lite och sitta här och deppa”, och inte hamna i något slagsmål. Rimligt.

Sedan fick jag två olika flugor vid två separata tillfällen i samma starköl.

7 kommentarer:

disgust sa...

Varför skriver du bara om massa skitmusik, om du nu är metal-journalist varför blogggar du mest om skejt-punk och skit.

Herral de Santina sa...

Om jag får din adress så skickar jag ett pris. Det där var nämligen den dummaste kommentaren på IJCHE under de tre år som bloggen funnits. Det måste premieras! Kudos!

Fredrik sa...

Nej. Helt fel. Jag tror att jag hade den mest episka läsningen var den om våldsamma väktare. Eller det om din namne. Eller valfritt vansinne av den andre rasisten som går under bloggaliaset: sd

Det här var ju inte ens nästan dumt, det var mest konstigt. 8)

trettinian sa...

Jisses jävla 138, nu har jag luskat reda på vad det där vikingablootet handlar om. Det är typ lajv. Först äter de och super skallen av sig hjälpligt klädda som vikingar. Typ filtar som mantel och hornhjälmar från buttericks. Sen bygger de boffersvärd möts i en park och vevar på varandra med sina leksaksvapen. Med ambulans stående bredvid.

Detta har gjorts i typ 100 år. I början av förra seklet körde de med träsvärd och hästar. Men det har tydligen lugnat ner sig en del sedan dess.

Herral de Santina sa...

Makalöst. Måste slänga upp den bilden här också.

GladPack sa...

Knas i kubik. Birro har boffat tändargas. Eller är han på riktigt? Vill bli KD ledare. Detta är OT som fan.

Herral de Santina sa...

Too slow - han har redan hunnit dra tillbaka sitt erbjudande.