lördag 28 april 2012

”Jag går på diskotek såklart – var är all sex?”



Kort, skarp, chock: ett simpelt musiktips.

Skrammel Records har släppt en diskografi med Missbrukarna. Den heter ”Zooma in en zombie”, finns självklart bara på vinyl och du kan köpa den på internet – här.

Missbrukarna var från Hudiksvall. De spelade vrålsnabb hardcorepunk före i princip alla andra, det vill säga mellan 1980 och 1983. Rolf Revålt hette en medlem. Swastika Joe en annan.

Bara en sådan sak.

Missbrukarna är obligatorisk fördjupning för de som vill studera, och njuta av, den pursvenska urhardcorescenen.

Ett band som jag var med i för länge, länge sedan spelade in en cover på deras låt ”Mutera”. Den var extremt svår att sjunga och när jag lyssnar på den nu, åtta år senare, är den enda rimliga slutsatsen att vi inte gör den särskilt bra.

Friskt vågat.
Hälften vunnet.
Hylla dina hjältar.
Döda dina idoler.
Etcetera. Etcetera.

Deras original nedan. Vår version här.



För övrigt anser jag att High on Fires senaste omslag är årets fulaste. Vad gör Lonsdale-loggan där?

3 kommentarer:

Skinny sa...

Delvis fruktansvärd "sång" på er cover. Men det visste du väl redan?

Herral de Santina sa...

Ja jag skriver ju att vi inte gör den så bra. Intressant dock att ngn som följer IJCHE skriver "sång"...

Anonym sa...

Missbrukarna: kanske Sveriges bästa punkband (alla kategorier) :)