måndag 2 april 2012

UÅHCIMBY: Umeå Hard Core In My Back Yard



Jag skrev en krönika. På papper ovan. På internet – här. Mest nöjd med mitt lilla tillägg om Stockholmsbubblan där i botten.

I övrigt har jag för tillfället och väldigt kortvarigt återvänt till livmodern: Charlies replokal, Teg, Umeå Hard Core.



Där hatar vi gud och emo på ett plakatpolitiskt och subtilt sätt.



Subtilt, som sagt.



Min gamla klubb. Stridsropen skalla, distortion till alla,



Första flyern. Kanske den mest oavslappnade av dem alla.

6 kommentarer:

Tor sa...

Är det någon form av DS13-reunion på gång?

Julia sa...

Vad säger det om mig att jag tänker "du kan inte tjäna dig en hacka på någon annan heller, det är olagligt"? Jag hyrde ut till en kompis syrra när jag jobbade annorstädes, tog ut exakt vad man får ta ut. Tjänade inga hakor.

Mvh ordningsam medborgare.

Smith and Winston sa...

Det här med "Emo free youth" kan mycket väl ha skrivits av mig. Har inget direkt minne att det var jag men jag var minst där när det hände alternativt att jag fyllde i med det svarta.
Textens budskapet dryper dock av min fingertoppskänsla för att identifiera framtida hot. Märk väl att texten skrevs minst 8 år innan my chemical romance och allt vad de heter.
Vill dock inte på något sätt sammanblandas Nostradamus eller med den Irakiska falangen av Emo-hatarna: http://2plus2likamed4.blogspot.se/2012/03/mangkulturens-mellanostern.html


Det var även jag som skrev "Urinvånare" på Deportees (då. bittersweet) replokalsdörr efter att de haft en karaff fylld av urin utanför på ett pingisbord i flera veckor.

Fredrik sa...

Fan, det är svartdam i den replokalen. Auberon var där två månader. Alla blev fan sjuka. Illa. Är det sanerat?

Herral de Santina sa...

Sanerat? Håller jag föga troligt.

Fredrik sa...

Svartdam? Mögel skulle det vara. Rättstavningsprogram... 8)

ah

Svartmögel är dåligt för hälsan.