onsdag 11 april 2012

Into the doom


Ny adresslapp för resan. Stinky: crust as doom existence.

Imorgon skeppar jag ut för min femte upplaga av Roadburn. Jag kommer att blogga därifrån samt även twittra, för de av er som är intresserade av denna subkulturella kärleksfest. Vill ni se hur jag brukar täcka festivalen kan ni hoppa tillbaka till april varje år sedan IJCHE föddes. Det blir djupsinniga analyser blandat med menlöst skvaller och ännu meningslösare kändisspanande. Hoppas jag.

Ni bör även följa Doomlobbyn på Twitter. Han kommer att ta snyggare bilder än vad jag gör.

I år lär det inte bli någon religiös upplevelse, som Neurosis var 2009, såvida inte Killing Joke verkligen släpper alla tyglar och bara rusar. Och, ja – Sleep ligger givetvis inom guds räckvidd.

Jag ser mycket fram emot säkra kort som jag sett förr: Horisont, OM, Saturnalia Temple, Spiders, Voivod, Danava (!), Witch (!!), Yob, Saviours (!!!), Doom.

Plus då lite osedda och halvosäkra kort: Christian Mistress, Hammers of Misfortune, Lord Vicar, Orchid, Year of the Goat, Anekdoten, Huata, Devil, Necros Christos, The Obsessed, Purson.

Typ så. Ungefär. In i dimman.

PS: Vet ni något som jag inte vet? Något som inte får missas? Tipsa gärna. Tack.


Så här kul blir det nog inte. Men en kan ju hoppas.

Foto av fantastiska Elin Berge.

6 kommentarer:

Andréas sa...

Jaha, dags igen. Kul. Detta ska jag följa.

Anonym sa...

Du är en dumskalle om du missar Solstafir och 40 Watt Sun. Patrick Walker är ett geni, och Solstafirs Ingmar Bergman ångest gör sig ruggigt bra live. Bäst på Wacken för några år sedan. Vilket klart och tydligt kan ses här http://www.youtube.com/watch?v=aq1xpnoBRbY

Septikemi sa...

Missa inte Bongripper! Eller Alkerdeel.

Anonym sa...

michael gira för bövelen

Ugglan sa...

40 Watt Sun för hela slanten!

Trigger-Daniel sa...

Nu kommer jag försent till gemet men känner du någon som såg jesu, nachtmystium eller agalloch?