lördag 14 april 2012

Roadburn 2012: Witch annihilation



Kliver in på andra halvan av Witch och blir besviken. Jag älskar deras två album och när jag sett dem live på mindre scener har det varit lysande. Roadburn 2008 satt jag uppe på en förstärkare och headbangade bort hjärncellerna till vansinne under gruppens gig.

Men nu, på en stor scen, är det uppenbart att de inte har en frontman. Kollektivt har bandet utstrålning som en påse skridskor vilket gör att de fullkomligt drunknar i detta jättesammanhang.

Segt.

De avslutade i alla fall med ”Seer”, vilket är en åtta minuter lång trasig välsignelse över allt som är riffet.

Dock! Kul att se nye gitarristen Graham, en gammal nuna som från början hör hemma i utsökta rocknihilisterna Annihilation Time. Senast jag såg honom blev han avslängd från en Finlandsbåt.

Fotnot: Ika hånar Grahams genomskinliga gitarr. Ascool, säger jag. Greg Ginn, säger rockhistorien. Töntigt, säger Ika, och lägger till att jag i alla fall inte varit hemma hos Henry Rollins. Som hon har. Gott så.

1 kommentar:

Unknown sa...

Även Overkill körde med genomskinlig gitarr, åtminstone i videon till Horrorscope :)