torsdag 19 april 2012

Pose of the elitist merchologist



Fredrik skrev förra sommaren ett blogginlägg om min ”Night of the living dead”-t-shirt. Du hittar det på internet – här.

Fotografen Peder Lingdén har nu plockat upp den t-shirten, och mig, för att lansera sitt nya projekt: T-shirtstories.se.

Du ser, läser och hör mig snacka skit om mig själv och mina regler gällande hur merch ska bäras – här. Både rörlig och likstel bild finnes.

Uppdatering: glimt i ögat, inte alltid lätt att fånga upp.

Mer: Merchologi ska med lag byggas



Frihandsmålade patches på fuskskinn. Tillverkade av Saviours trummis, som satt i två dagar vid försäljningsbordet på Roadburn och klippte och målade. Var ska jag sätta dem?

Jag älskar ugglor. Mitt invandrarnamn betyder uggla. Bara en sån sak.

14 kommentarer:

Info Junkie sa...

T-shirtstories verkar kunna bli ett så överjävligt nördigt projekt att det nästan är svindlande. Tummen upp för det!

Tomasz Swiesciak sa...

Minns en diskussion om en patchad jeansjacka som någon rappare bar i en modetidning som du skrev om för ett tag sedan och hur felpatchad den var. Då jag aldrig varit med i detta race, vilka patchar går fetbort bredvid varandra? Ok, Cradle Of Filth och Crass fattar jag ju liksom men det finns säkert något mer elitistiskt. Och man får inte dubbelpatcha. Får man ha en pin och patch från samma band?

Genuint intresserad. På riktigt.

Anonym sa...

Snacka skit, minst sagt.

Förmodligen det pinsammaste jag lyssnat till på länge.

Och ett tack till alla genuina entusiastiska ungdomar med Maiden t-shirts på deras spelningar som fortfarande bryr sig om MUSIK och inte kläder.

Puss
lycka till med ditt blogg-ego-runk

Geggi sa...

Eldre merch har en tendens til å få en sur lukt, spesielt svarte t-skjorter. Hva er trikset for å unngå dette?

Herral de Santina sa...

Anonym: Jag finner din attityd tråkig, samt betackar mig för din ton.

illyp meacto sa...

Kläder > Musik > Iron Maiden

Alltid.

Herral de Santina sa...

TOM S: Jag tycker att du ska vara ytterst försiktig med att köra pins/patches med samma band. Visst, det är inte en dödssynd men går lätt överstyr.

Ang. rapparen så tänker du på detta: http://canthateenough.blogspot.se/2011/04/orimligheten-och.html

Vilka patches som går ihop är ju det individuellt. Jag blandar text hcpunk och metal, vilket hårdrockare ser som skandal. Personligen tycker jag att tex Nirvana/Pearl Jam/Led Zeppelin korsat med i princip vad som helst, går fetbort.

Nirvana + Mayhem + Cannibal Corpse… Ja, du ser ju själv. HERREGUD!

Herral de Santina sa...

Geggi: Inga tricks tyvärr. Enda är att inte bära en tshirt en vecka i sträck så att den riktigt svettas in. Byt oftare/tvätta ofta så håller de längre, och får den där sköna urtvättade färgen.

När en t-shirt väl svettats in är det kört. Jag har t-shirts som jag bar på scen varje kväll, 30-40 spelningar på raken. Det kvittade hur mkt jag tvättade dem, efter 5 min på kroppen började de lukta urin.

Anonym sa...

Galltvål ska tydligen vara bra mot svetten. Finns hos Clas Ohlsson. Förmodligen på andra ställen med.
/Henrik

Sulla sa...

Hur gör man om man har bandtatuering? Får man fortfarande ha tröja/tygmärke med samma band?

Herral de Santina sa...

Sulla: Ha ha ha, ja.

Anonym sa...

Har sett klippet vandra omkring på facebook under dagen och trodde först att det var en sketch och skrattade gott. Men du är ju på riktigt! Hahaha snacka om blivande klassiker!

Herral de Santina sa...

Halvklassiker, helklassiker, helironi, halvironi, halvskämt, helskämt, halvallvar, helallvar.

Allt funkar. Det bjuder jag på. Trevlig helg!

DIYHusmor sa...

Blötlägg insvettade tishor i vatten och ättika innan tvätt. En kan med fördel även hälla nån matsked ättika i sköljmedelsfacket när du tvättar.